کد خبر: ۵۴۸۵۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۰

مشکلی نداریم، همه چیز تامین است!/کم‌فروشی اینترنت!؟/رشد ۱۰۰ درصدی مسکن/موز رکورد زد!

در حالی که در روزهای گذشته قیمت برخی اقلام اساسی از جمله مرغ و گوشت با نوسان همراه شده بود، وزیر جهاد کشاورزی از افزایش واردات گوشت، برنج و حبوبات خبر داده و گفته است که کشور دارای ذخایر فراوانی است و هیچ مشکلی برای تامین کالاهای اساسی وجود ندارد.
آفتاب‌‌نیوز :
محمود حجتی در نشست مشترک کمیسیون کشاورزی با فعالان عرصه صنایع غذایی در مجلس با اشاره به اختصاص ارز ۴۲۰۰ تومانی برای تامین کالاهای اساسی گفت: ممکن است عده‌ای با این موضوع مخالف باشند ولی تا زمانی که وضعیت فعلی حاکم باشد، باید کالا و محصولات با این قیمت تامین شود.

وی از کاهش واردات برخی محصولات از جمله روغن خبر داد و گفت: البته واردات دانه‌های روغنی کاهش نیافته است که امیدواریم طی رایزنی با بانک مرکزی این مشکل سریع‌تر حل شود.

هفته پر خبر کار ...

از سوی دیگر به نظر می‌رسد درخواست نمایندگان کارگری برای تشکیل فوری جلسه شورای عالی کار و رسیدگی به وضع معیشت خانوارهای کارگری در بحبوحه نامعادلات و نوسانات نرخ ارز و موافقت مجدد کمیسیون اجتماعی مجلس با اعلام خبر جداسازی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گم شد.

این هفته اعضای کمیسیون اجتماعی مجلس موافقت خود را با لایحه تفکیک وزارت کار اعلام کردند، در حالی که این لایحه پیش‌تر مورد مخالفت مجلس و کمیسیون مذکور قرار گرفته بود؛ چرخش موضع کمیسیون اجتماعی در شرایطی که قرار است طی روزهای آینده وزیر پیشنهادی تعاون،کار و رفاه اجتماعی به مجلس معرفی شود، شائبه سردرگمی و بلاتکلیفی بیش‌تر این وزارتخانه را قوت بخشیده است.

تفکیک وزارت کار کیلویی چند؟

در این باره نمایندگان کارگری معتقدند در شرایطی که حفظ معیشت و سفره کارگران بزرگترین دغدغه در آشفته بازار ارز است، مطرح کردن موضوع تفکیک وزارت کار شایسته و به صلاح نیست.

آنها تاکید دارند فردی که قرار است بر مسند وزارت کار تکیه بزند باید چابک و استراتژیک محور باشد و از ظرفیت تشکل‌های کارگری و کارفرمایی و یک تیم قوی از مدیران بهره گیرد.

سوپرایز بازار ارز

در چنین شرایطی امروز بازار ارز هم اتفاق تازه‌ای را رقم زد و نشان داد همانطور که می‌تواند در یک روز از ۱۷ هزار تا ۱۹ هزار تومان جهش قیمت داشته باشد، می‌تواند در یک روز از ۱۷ هزار تا کمتر از ۱۵ هزار تومان هم ریزش کند.

حرکت بازار ارز در روز دوشنبه با روندی ریزشی جریان گرفت؛ معاملات دلار از حدود ۱۷ هزار تومان شروع شد اما به تدریج به کمتر از این رقم رسید و با تداوم ریزش‌ها تا مرز ۱۵ هزار تومان کاهش یافت. یورو نیز که روز گذشته تا ۲۰ هزار تومان معامله شده بود به کمتر از ۱۹ هزار تومان رسیده است.

کم‌فروشی اینترنت!؟

یکی از دغدغه‌های همیشگی کاربران بسته‌های اینترنتی، احتمال کمتر بودن حجم اینترنت دریافتی نسبت به حجم خریداری شده است. درواقع کم‌فروشی اینترنت یکی از مسائلی است که کاربران شرکت‌های اینترنتی همواره گوشه‌ ذهن خود دارند و اگرچه مسوولان معتقدند خبری از کم‌فروشی نیست و دانلود فیلم‌های ویدیویی با حجم بالا منجر به اتمام زودهنگام اینترنت کاربران می‌شود، اما کاربران همچنان نارضایتی خود را از این موضوع اعلام می‌کنند.

به همین منظور اعلام شده که کاربران برای اطمینان از کیفیت و سرعت اینترنت خود می‌توانند بسته خریداری‌شده‌ خود را راستی‌آزمایی کنند. آن‌ها برای آگاهی از کیفیت اینترنت خود می‌توانند به سامانه‌ سنجش سرعت و کیفیت اینترنت اپراتورها که در رگولاتوری قرار داده شده مراجعه کنند و سرویس خود را بررسی کنند و از انطباق این شرایط با قرارداد خود مطمئن شوند.

رشد ۱۰۰ درصدی مسکن = رشد ۳۰۰ درصدی سکه و ارز

یک کارشناس مسکن با بیان این که بازار مسکن هنوز به نقطه اوج خود نرسیده است، گفته است در شرایطی که دچار التهابات سیاسی هستیم و چشم‌انداز مثبتی از بازارها وجود ندارد، تنها کالایی که قابلیت ماندگاری و تطبیق با شرایط تورمی دارد بازار مسکن  است.

به گفته وی رشد ۱۰۰ درصد قیمت مسکن معادل ۳۰۰ درصد دلار و سکه است و بازار مسکن به شرایطی رسیده که احتمالا مقدار اندکی افزایش قیمت یافته و سپس وارد رکود شود.

موز رکورد زد!

بر اساس نتایج به دست آمده در شهریورماه ١٣٩٧، بیش‌ترین افزایش قیمت در ماه جاری نسبت به ماه گذشته، مربوط به اقلام «موز» با ٤٧.٥ درصد افزایش، «سیب زمینی» با ٤٠.٨ درصد افزایش و «رب گوجه فرنگی» با ٢٤.٣ درصد افزایش بوده است. در این ماه «خیار» ١٢.٠ درصد کاهش و «سیب درختی زرد» ٥.٩ درصد کاهش قیمت نسبت به ماه قبل داشته‌اند.

۴۰ میلیارد تومان برای فرار از خاموشی تهران

براساس برآوردهای صورت گرفته پیک مصرف برق امسال حدود ۴۹۰۰ مگاوات تخمین زده شده بود، اما با همکاری مردم سازمان‌های دولتی و سایر مصرف کنندگان پیک شهر تهران کمتر از پیک سال۱۳۹۶ رقم خورد.

آنطور که مدیرعامل شرکت توزیع برق تهران گفته در تابستان امسال پیک مصرف ۴۵۰۰ مگاوات بود و باید سال آینده نیز با به‌کارگیری کمک مردم دستگاه‌های دولتی و تمامی مشترکان و همچنین اجرای پروژه‌ها میزان پیک را کنترل کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین