کد خبر: ۵۴۸۹۱۶
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۲
رئیس کانون صنایع انجمن‌های خراسان رضوی:

وحدت ملی، عاملی موثر در سیر نزولی قیمت دلار

رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان رضوی گفت: عمده‌ترین عامل تاثیرگذار در کاهش نرخ ارز، انسجام و وحدت ملی است و بعد از آن تعاملات و دیپلماسی اقتصادی با کشورهای دنیا از عوامل دیگر موثر در این زمینه بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن شرکا در خصوص ارزیابی خود از روند نزولی قیمت دلار اظهار کرد: امیدوارم قیمت‌ دلار به حد منطقی، معقول و علمی خود برسد و این رقم چه از نظر عددی و چه از نظر اقتصادی با توجه به حد تورم و نقدینگی موجود منطقی باشد و به نتیجه مورد نظر برسد.

وی افزود: سیر نزولی دلار به عوامل متعددی مربوط می‌شود وعمده‌ترین عامل تاثیرگذار، انسجام و وحدت ملی است و بعد از آن تعاملات و دیپلماسی اقتصادی با کشورهای دنیا از عوامل دیگر تاثیرگذار در روند سیر نزلی دلار است. امیدوارم پارلمان آمریکا خیلی سریع تر متوجه شود که حیثیت و آبروی آمریکا توسط ترامپ در حال از بین رفتن است و به زودی استیضاح شود.
 
رئیس کانون انجمن‌های صنایع خراسان رضوی خاطرنشان کرد: امروز در شرایطی هستیم که دولت کسری ارز را برای تنظیم بازار در دست دارد و این مشابه همان کاری است که برای سیب و پرتقال شب عید انجام می‌دهد و برای ارز نیز به نوعی سهم خود را پرداخت می‌کند.

شرکا تصریح کرد: باید  در بحث عرضه و تقاضا با برنامه‌ریزی پیش رویم زیرا در قالب کشورهای دنیا نرخ ارز را بازار تعیین می‌کند و اگر ده سال پیش با برنامه پیش می‌رفتیم امروز شاهد مشکلات کمتری در بحث ارز خواهیم‌بود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین