کد خبر: ۵۴۸۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

لیبرمن: حمله به سوریه را ادامه می‌دهیم

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی گفت: باوجود تجهیز دمشق به S-300، تل‌آویو به عملیات‌های هوایی علیه سوریه ادامه خواهد داد.
آفتاب‌‌نیوز :
«آویگدور لیبرمن» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی در واکنش به پایان مراحل انتقال سامانه‌های پدافند موشکی S-300 از سوی روسیه به دمشق، گفت به عملیات‌ علیه سوریه ادامه می‌دهند.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک» لیبرمن امروز (چهارشنبه) گفت: «ما از مجهزشدن سوریه به سامانه‌های اس-300 خشنود نیستیم، اما نمی‌توانیم از عملیات‌های خود در سوریه دست بکشیم».

وی با بیان اینکه تل‌آویو چاره‌ای جز ادامه دادن به حملات هوایی علیه سوریه ندارد، توضیح داد: «به نظر من مهمترین چیزی که امروز باید انجام دهیم، بازگرداندن روابط کاری (با روسیه) به حالت عادی است».

وزیر جنگ رژیم صهیونیستی مجددا با مقصر دانستن ارتش سوریه در انهدام هواپیمای روسی برفراز لاذقیه، مدعی شد: «طی دو سال گذشته، اسرائیل بیش از 200 حمله هوایی علیه تاسیسات متعلق به ایران و حزب‌الله در سوریه انجام داده است».

لیبرمن سپس تمام جریان ساقط شدن هواپیمای «ایلوشین-20» روسیه  را «از پیش برنامه‌ریزی شده» دانسته و افزود: «این (حادثه) غیرمنطقی است. به علاوه، شما باید درک کنید که سرعت جنگنده اف-16، دو و نیم برابر بیشتر از ایلوشین-20 است... زمانی که پدافند هوایی سوریه شروع به آتش کرد، هواپیماهای اسرائیل در حریم هوایی خودمان بودند».

وی با انتقاد از مخالفت مسکو با اطلاعات ارائه شده از سوی تل‌آویو درباره این حادثه، گفت: «برخلاف جدی و غمبار بودن حادثه، ما متمدنانه و برابر مذاکره کردیم... پس لازم است که (آنها) هم به همین شکل با ما برخورد کرده و ما را درک کنند».

دو هفته پیش یک فروند هواپیمای «IL-20» متعلق به نیروی هوایی روسیه هنگام گشت‌زنی با 15 خدمه بر فراز لاذقیه به دلیل آنچه مسکو آن را «اقدام فریبکارانه» خلبان جنگنده صهیونیست توصیف کرده، مقابل آتش سامانه‌های پدافند موشکی سوریه قرار گرفته و منهدم شد.

این حادثه زمانی رخ داد که مرکز صنایع نظامی ارتش سوریه در لاذقیه هدف حملات موشکی قرار گرفت. یک منبع نظامی به خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) گفت که «پدافند هوایی سوریه با موشک‌های متخاصمی که از جانب دریا به سوی لاذقیه شلیک شد مقابله کرد و موفق شد تعدادی از آن را قبل از رسیدن به اهدافش، منهدم کند».

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه دوشنبه هفته گذشته در بیانیه‌ای ویدئویی اعلام کرد که به خاطر «اقدامات بی‌پروایانه» برخی بازیگران منطقه‌ای، مسکو تصمیم گرفته طی 2 هفته آینده سامانه‌های پدافند موشکی S-300 را در اختیار سوریه بگذارد.

شویگو به دنبال این حادثه با لیبرمن تماس تلفنی گرفته و تأکید کرد که اسرائیل مقصر اصلی سرنگونی هواپیمای روس در سوریه بوده و مسکو این حق را دارد تا به این اقدام رژیم صهیونیستی پاسخ دهد.

فرمانده نیروی هوایی رژیم صهیونیستی اندکی پس از حادثه به منظور ارائه گزارشی درباره سرنگونی هواپیمای روس حین این حمله، به مسکو رفته و با فرمانده نیروی هوایی روسیه دیدار و گفت‌وگو کرده بود، اما مسکو این گزارش را رد و تأکید کرد که مبنای عملش اطلاعاتی است که خود در اختیار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس،مسکو اما با رد ادعاهای رژیم صهیونیستی درباره نحوه انهدام این هواپیمای نظامی، شامگاه گذشته (سه‌شنبه) کار تحویل سامانه‌های S-300 و تجهیزات جنگ الکترونیک به دمشق را به پایان رساند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین