کد خبر: ۵۴۹۰۵۰
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱
سرپرست وزارت کار:

فعلا بحث افزایش حقوق کارگران مطرح نیست/ جزییات "بسته حمایتی" هفته آینده اعلام می‌شود

‌سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی اظهار کرد: در شرایط فعلی برای جبران افزایش قیمت ها حمایت‌های اجتماعی در اولویت قرار دارد و بحث افزایش حقوق کارگران مطرح نیست.
آفتاب‌‌نیوز :
انوشیروان محسنی بندپی در حاشیه افتتاح چهل و ششمین خانه کوچک کشور در کرمانشاه در جمع خبرنگاران، از اعلام جزییات بسته‌های حمایتی در هفته آینده خبر داد و افزود: کیفیت بسته های حمایتی، جمعیت تحت پوشش و اینکه چه مبلغی در قالب بسته کالا به اقشار نیازمند اهدا خواهد شد، هفته آینده اعلام می‌شود.

وی با اشاره به افزایش قیمت ها در کشور، گفت: در این شرایط اولویت اول دولت حمایت‌های اجتماعی است که دولت برای همه اقشار کم درآمد در نظر گرفته است و قرار است قیمت برخی اقلام اساسی مانند دارو و کالاهای اساسی مانند برنج، مرغ، گوشت و روغن با توجه به ارزی که دولت به آن اختصاص داده افزایش پیدا نکند.

محسنی بندپی در خصوص افزایش دستمزد کارگران برای جبران افزایش قیمت ها نیز گفت: چنانچه راهکارهای اتخاذ شده کفاف ندهد، سراغ افزایش حقوق خواهیم رفت، اما فعلا بحث افزایش حقوق کارگران مطرح نیست.

وی در ادامه با اشاره به راه اندازی ۴۶ خانه کوچک در سطح کشور، گفت: این خانه‌های کوچک برای معلولینی است که می‌توانند کارهای خود را انجام داده و زندگی اجتماعی داشته باشند.

سرپرست وزارت نعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: راه اندازی این خانه‌های کوچک همکاری دوجانبه میان ایران و موسسه آلمانی است و از تجارب این موسسه در راه اندازی این خانه‌ها استفاده شده است.

وی تصریح کرد: در این طرح معلولین ایزوله نشده و بصورت گروهی در خانه هایی کنار هم زندگی کرده و زندگی اجتماعی را تجربه می‌کنند و تجربه نشان داده این نوع زندگی در تسریع توانمندسازی معلولان و اجتماعی کردن آنها نقش موثری داشته است.

‌به گزارش‌ ایسنا، وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۴۰۰ نفر از معلولان کشور به این شکل در خانه های کوچک ساماندهی شده‌اند و تا پایان سال تعداد این خانه‌های کوچک به ۶۰ مورد افزایش می‌یابد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین