کد خبر: ۵۴۹۰۹۱
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱

بارش برف و باران، در راه است

کارشناس هواشناسی گفت: از روز جمعه با ورود سامانه بارشی بسیار قوی در بخش های شمالی کشور و بسیاری از مناطق نیمه شمالی کشور شاهد بارندگی های قابل توجه و حتی بارش برف خواهیم بود.
آفتاب‌‌نیوز :
معصومه احمدی افزود: امروز در بخش هایی از استان های ساحلی دریای خزر، خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی به ویژه در ساعات عصر بارش خفیف باران و رعد و برق و وزش باد پیش بینی می شود و در بخش های جنوبی و مرکزی کشور شامل مناطقی از استان های یزد، کرمان، اصفهان، فارس و هرمزگان احتمال بارش وجود دارد.

احمدی به ورود سامانه بارشی بسیار قوی به بخش های شمالی کشور از روز جمعه اشاره کرد و گفت: از روز جمعه در استان های ساحلی دریای خزر، شمال غرب، شمال شرق و در خیلی از مناطق نیمه شمالی کشور شاهد بارندگی های خوبی خواهیم بود.

وی گفت: شدت بارش ها در روز جمعه و شنبه به حدی است که در گیلان، مازندران، گلستان و اردبیل احتمال جاری شدن سیلاب و حتی بارش برف در ارتفاعات برخی استان ها وجود دارد.

کارشناس سازمان هواشناسی افزود: در استان های دامنه جنوبی البرز از جمله تهران، سمنان، زنجان، قزوین، البرز و حتی در بخش های غربی کشور از جمله استان های همدان، کردستان و تا حدی کرمانشاه برای ابتدای هفته آینده بارندگی خواهیم داشت.

احمدی گفت: با توجه به کاهش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای دمای هوا حتی احتمال بارش برف در نواحی کوهستانی شمال غرب و شمال دور از انتظار نیست و در شرق کشور نیز در روزهای آینده وزش باد پیش بینی می کنیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، وی گفت: تهران از عصر جمعه شاهد افزایش ابر و بارش های پراکنده خواهد بود و برای روزهای شنبه و یکشنبه بارش بسیار خوب همراه با کاهش دما پیش بینی می شود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین