کد خبر: ۵۴۹۱۰۶
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۵

7 عضو سازمان اطلاعات نظامی روسیه به جاسوسی متهم شدند

وزارت دادگستری آمریکا هفت عضو سازمان اطلاعات نظامی روسیه را به جاسوسی و عملیات سایبری متهم کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
وزارت دادگستری آمریکا هفت عضو سازمان اطلاعات نظامی روسیه را به جاسوسی و مشارکت در فعالیت‌های مرتبط با حملات سایبری در سراسر جهان متهم کرد.

به گزارش اسپوتنیک، «جان دمرز» معاون دادستانی کل امنیت ملی آمریکا گفت: ما اعلام کردیم که هفت تن از افسران ارتش روسیه متهم به نقض چند قانون کیفری ایالات متحده در فعالیت های اینترنتی مخرب علیه آمریکا و متحدان آن هستند.

یکی دیگر از وکلای دادستانی آمریکا گفت: آنها وستینگهاوس، یک شرکت انرژی هسته ای مستقر در پیتسبورگ، پنسیلوانیا، که سوخت هسته ای را به اوکراین عرضه می کرد، هدف قرار دادند.

وزارت دادگستری آمریکا اتهاماتی را علیه این ۷ نفر از مقامات سازمان اطلاعات نظامی روسیه (جی.آر.یو) منتشر کرده است و آنها را به هک یک سازمان مبارزه با دوپینگ و دیگر سازمان‌ها متهم کرده است.

این بیانیه می افزاید که بیش از ۲۰۰ نفر از قهرمان و شخصیت‌های ورزشی نیز هدف حملات سایبری افسران اطلاعات نظامی روسیه قرار گرفته‌اند. این افراد به طور خاص سازمان مبارزه با دوپینگ کانادا را نیز هک کرده‌اند.

 وزارت دادگستری آمریکا علاوه بر این، روسیه را به انجام حمله سایبری علیه یک آزمایشگاه در سوئیس که در حال بررسی و آزمایش نمونه‌های سمی بوده که بنا به ادعای این سازمان، علیه «سرگئی اسکریپال» افسر سابق روس و دخترش که در سالزبری انگلیس مسموم شده بودند، مورد استفاده قرار گرفته، متهم کرده است.

منبع: مهر

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین