کد خبر: ۵۴۹۲۴۱
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۹

مخالفت شدید فرمانده آمریکایی با خصوصی کردن جنگ افغانستان

ژنرال جوزف ووتل، رئیس ستاد فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در اظهاراتی با اشاره به طرح اخیری که از سوی اریک پرینس، بنیانگذار شرکت امنیتی بدنام بلک واتر سابق در خصوص خصوصی کردن جنگ افغانستان مطرح شد اظهار کرد که نه دولت افغانستان و نه ارتش آمریکا به این طرح اریک پرینس اعتقادی ندارند.
آفتاب‌‌نیوز :
ژنرال جوزف ووتل گفت: اینکه منافع ملی آمریکا را تحویل پیمانکاران بدهیم استراتژی خوبی نیست. اخیرا اریک پرینس که در حال حاضر رئیس شرکت امنیتی آکادمی است در مصاحبه‌های متعدد در هفته‌های اخیر تلاش کرده تا بحث خصوصی کردن جنگ افغانستان را مطرح کند.

او مدعی شده که نیروهای خصوصی تحت امر وی می‌توانند تنها در عرض شش ماه وضعیت افغانستان را تغییر دهند. با این حال ژنرال ووتل به خبرنگاران گفت که این طرح پرینس را نمی‌پذیرد.

او با اشاره به اظهار نظرهای سابق جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گفت: تحویل دادن منافع ملی آمریکا به پیمانکاران استراتژی خوبی نیست.

ووتل در کنفرانس خبری در پنتاگون گفت: ما منافعی حیاتی در اینجا داریم و آنها را با نیروهای مشروعی که می‌توانند این کار را انجام دهند پیگیری می‌کنیم.

وی تصریح ساخت: حتی به صورت کلی‌تر توافق امنیتی دو جانبه‌ای که با افغانستان برقرار است به چنین طرحی اجازه نمی‌دهد. افغان‌ها خواهان این اقدام نیستند؛ آنها هم باید این را بپذیرند و من فکر می‌کنم همانطور که برخی اظهارنظرهای آنها را دیده‌اید آنها از این مسئله حمایت نمی‌کنند.

شورای امنیت ملی افغانستان اعلام کرده که دولت افغانستان تمامی گزینه‌های قانونی علیه هر کسی که تلاش به خصوصی کردن جنگ در افغانستان داشته باشد را مد نظر دارد.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری آناتولی، شورای امنیت ملی افغانستان قاطعانه این طرح را رد کرده و گفته که دولت افغانستان به هیچ وجه این اقدام مخرب و اختلاف برانگیز را نمی‌پذیرد و خصوصی کردن جنگ افغانستان تنها باعث ورود عناصر خارجی جدید و غیر پاسخگو به جنگ ما خواهد شد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین