کد خبر: ۵۴۹۶۶۷
تاریخ انتشار : ۱۵ مهر ۱۳۹۷ - ۱۹:۱۶

فوت 8 نفر بر اثر سیل و صاعقه

رییس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده در ٦ استان کشور را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
مرتضی سلیمی رییس سازمان امداد و نجات در گفت‌وگو با ایلنا درباره آخرین وضعیت امدادرسانی به مناطق سیل‌زده گفت: ٦ استان اصفهان، خراسان شمالی، گلستان، گیلان، مازندران و یزد و ٣٧ شهرستان متاثر از سیل و آب‌گرفتگی هستند.

وی با بیان اینکه به ١٢٣ شهر و روستا امدادرسانی شده‌، خاطرنشان کرد: به ٥٣٦١ نفر امدادرسانی شده و برای ٣١٧ نفر در مساجد و پایگاه‌های امداد و نجات اسکان اضطراری فراهم شده‌است.

رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه ١٢٣ نفر به مناطق امن منتقل شده‌اند، تصریح کرد: بر اثر سیل و صاعقه ۸ نفر جان خود را از دست داده‌اند و ١٢ نفر نیز به مراکز درمانی منتقل شده‌اند همچنین به ۹ نفر نیز خدمات سرپایی ارائه شده است.

سلیمی با اشاره به تخلیه آب از ۶۵۵ منزل مسکونی گفت: ١٠٦ دستگاه خودرو از مسیر سیلاب رهاسازی شده است.

رییس سازمان امداد و نجات با بیان اینکه در این عملیات‌ها از ١٧٥ دستگاه موتورپمپ و لجن‌کش استفاده شده، خاطرنشان کرد: در این عملیات‌ها ١٩٦ تیم عملیاتی و ٨٣٠ نفر نیز حضور داشته‌اند همچنین ٩١٨ بطری آب معدنی، ١١٤٠ تخته پتو، ٤٢٠ تخته موکت، ٦٦٠ ثوب البسه، ٧٩٥ کیلوگرم نایلون، ١٤٣٤ قوطی کنسروجات، ١٠٠٠ قرص نان، ٣٦٥ کیلوگرم حبوبات، ١٠٥٥ کیلوگرم برنج، ٥٠٠ کیلوگرم قند و شکر و ٢٤١ کیلوگرم روغن توزیع شده است.

به گفته سلیمی امدادرسانی در گیلان و مازندران ادامه دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین