کد خبر: ۵۴۹۷۹۲
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۹

ناپدید شدن 5 هزار نفر به خاطر زلزله و سونامیِ اندونزی

گزارش‌ها حاکی از آن است که حدود ۵۰۰۰ نفر بر اثر زمین لرزه و سونامی در اندونزی ناپدید شده‌اند.
آفتاب‌‌نیوز :
در حادثه زمین لرزه و سونامی که هفته گذشته در جزیره "سولاوسی" در اندونزی به وقوع پیوست حدود ۵۰۰۰ نفر ناپدید شده‌اند و احتمال اینکه در این حادثه جان خود را از دست داده باشند وجود دارد.

آمارهای رسمی از تعداد قربانیان این حادثه ۱۹۴۴ تن اعلام شده اما مقامات اندونزی معتقدند زمانیکه آمار تلفات دو منطقه از شهر "پالو" که بیشترین آسیب را متحمل شده، جمع‌آوری شود امکان افزایش سه برابری این آمار وجود دارد.

این نگرانی در میان نیروهای امداد و جستجوگر که در حال جستجو در میان آوار و خرابه‌ها هستند وجود دارد که هزاران نفر بر اثر "روان‌گرایی خاک" به زیر زمین فرو رفته باشند. روان‌گرایی خاک پدیده‌ای است که در آن خاک در اثر تنش شدیدی که به آن وارد می‌شود، مقاومت و سختی خود را به‌طور کامل ازدست می‌دهد و مانند یک مایع رفتار می‌کند.

سخنگوی مرکز مدیریت بحران در اندونزی گفت: بر اساس گزارش‌های بدست آمده از مقامات محلیِ دو منطقه شدیدا خسارت دیده در شهر پالو از حدود ۵۰۰۰ نفر هیچ اطلاعاتی در دسترس نیست.

همچنان امیدها برای زنده یافتن حادثه‌دیدگان و بیرون کشیدن آنان از میان گل و لای وجود دارد هرچند، این امکان بسیار ضعیف است. گفته شده پنج شنبه آخرین روز برای جستجوی قربانیان در میان آوار و گل و لای است.

به گزارش روزنامه گاردین، فعالیت برخی از مدارس مناطق زلزله‌زده اندونزی آغاز شده تا فرآیند شمارش تعداد دانش‌آموزانی که پس از وقوع زلزله و سونامی در کلاس‌های درس حضور پیدا می‌کنند، انجام شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین