کد خبر: ۵۴۹۹۸۱
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۵۲

جعلی بودن تور مسافرتی و سردرگمی مسافران در فرودگاه

‌پس از تماس جمعی از مخاطبان ‌ایسنا مبنی بر اینکه پس از خرید اینترنتی تور مسافرتی از یک آژانس مسافرتی، زمان پرواز متوجه جعلی بودن بلیت‌ها و تور خریداری‌شده خود شدند، به پیگیری این موضوع پرداختیم.
آفتاب‌‌نیوز :
‌یکی از مسافران  که از این آژانس مسافرتی تور سفر به کشور ترکیه را خریداری کرده بود، در گفت‌وگو با ایسنا، ‌بیان کرد: از وب‌سایت تخفیفان که سال‌ها در زمینه معرفی تورهای گردشگری فعالیت می‌کند و معتبر است با تور مورد نظر خود آشنا شدیم و به دلیل اینکه نسبت به نرخ‌های امروزی به صرفه‌تر بود آن را انتخاب کردیم.

وی ادامه داد: به دلیل اینکه نرخ تور برایم بسیار عجیب بود با آژانس مسافرتی مذکور تماس حاصل کردم و اطلاعاتی را که آن آژانس مسافرتی ابراز می‌کرد هر دفعه به شکل متفاوتی بود.

این مسافر خسارت‌دیده گفت:‌ با توجه به این شک خود با سایت تخفیفان که آگهی در آن درج شده بود، تماس حاصل کردم و طی آن تماس به من اطمینان دادند که تمامی آگهی‌هایی که در سایتشان درج می‌شود با ارائه مجوزهای قانونی صورت می‌گیرد و معتبر هستند و با تأکید آن‌ها بر اعتبار این آژانس مسافرتی اقدام به خرید تور مورد نظر کردم.

وی تصریح کرد: زمانی که مدارک خود را به آژانس مسافرتی مذکور ارسال کردم و قراردادها را برای ما ارسال کردند به قالب سر برگ‌ها که فاقد لوگو بود، معترض شدم که از سوی آژانس گفتند قالب سربرگ‌هایمان به همین صورت است و بعد از نوشتن قرارداد مهر می‌شوند.

این مسافر اظهار کرد: مجدداً به دلیل شرایط پیش آمده و شک به قیمت‌ها با سایت تخفیفان تماس حاصل کردم و به من اطمینان خاطر دادند که آژانس‌های مسافرتی که در این سایت آگهی ثبت می‌کنند مجوزهای لازم را به آن‌ها ارائه می‌کنند.

وی خاطرنشان کرد: پس از اطمینان خاطر و ارسال فرم‌ها مورد نظر در زمان پیگیری آژانس مسافرتی مذکور اعلام کرد که پرواز قشم ایر جای خالی نداشته و پرواز از سمت شرکت ترکیش ایر انجام می‌شود و هیچ هزینه اضافی در این قبال نیز دریافت نمی‌شود و هزینه‌های اضافی را خود آژانس پرداخت می‌کند.

این مسافر خسارت‌دیده اضافه کرد: زمانی که بلیت‌های به دستمان رسید، مشاهده کردیم بلیت‌ها پرواز قشم ایر هستند و زمانی که پیگیر شدیم گفتند از شرکت قشم ایر تقاضای سهمیه کرده‌ایم و آن‌ها با این تقاضا موافقت کرده‌اند.

وی افزود مقصد ما شهر استانبول بود اما زمانی که به فرودگاه مراجعه کردیم گفتند بلیت‌های شرکت "یزدان گشت" تقلبی بوده و معتبر نیستند و روزهای قبل نیز چنین مشکلی را داشته‌اند.

این مسافر گفت: در حال حاضر نیز با توجه به استعلاماتی که از سایت تخفیفان گرفته بودیم به آن‌ها رجوع کردیم که مسئولین آن سایت ابراز می‌کنند ما تنها واسطه معرفی هستیم و مسئولیت دیگری نداریم.

در این خصوص رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی استان هرمزگان در گفت‌وگو با ایسنا، گفت: خریداران تورهای مسافرتی مختلف از سایت‌های اینترنتی باید به نماد اعتماد الکترونیکی سایت مورد نظر توجه داشته باشند و اگر این نماد را نداشته باشد یا تاریخ آن منقضی شده باشد ما به خریداران منع از خرید تور مورد نظر را پیشنهاد می‌کنیم.

شهرام داوری تصریح کرد: افرادی که از سایت‌های غیرمجاز تورهای مسافرتی را خریداری کرده‌اند و خسارت‌دیده‌اند، می‌توانند شکایت خود به همراه مدارک و شواهد را به پلیس فتا و یا سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ارجاع دهند.

وی افزود: این افراد همچنین از طریق سازمان تعزیرات حکومتی نیز می‌توانند شکایت خود را تنظیم کنند و ارجاع دهند و این سازمان نیز به سرعت این موضوع را پیگیری می‌کند.

داوری افزود: متأسفانه افراد به دلیل قیمت پایین چنین تورهایی فریب می‌خورند و به عدم اعتبار این برگزارکنندگان توجهی ندارند.

رئیس انجمن دفاتر خدمات مسافرتی هرمزگان اضافه کرد: سایت‌هایی که تبلیغات تورهای مختلف را انجام می‌دهند باید نظارت بر آگهی‌های خود را داشته باشند و خدمات ارائه شده از سوی آگهی‌دهنده را باید بررسی کنند و این موضوع در حیطه کاری و توان ما نیست که بر تمام آگهی‌های اینترنتی تورها نظارت کنیم و تنها اگر استعلامی صورت بگیرد، می‌توانیم آن را بررسی کنیم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تورهای مسافرتی بسیار زیاد شده‌اند و حتی اشخاص نیز تور برگزار می‌کنند که از نظارت یک مجموعه خارج است و شهروندان باید بسیار آگاهانه اقدام به خرید کنند.

داوری با بیان اینکه سفرهای خارجی در ماه مهر با شروع سال تحصیلی کمتر می‌شود و این رکود را هر ساله در این فصل شاهد هستیم، ادامه داد: استقبال ما بیشتر ورود مسافر به کشور است و با توجه به آب‌وهوای خوب هرمزگان در این فصل پیش‌بینی ما ورود مسافران کشورهای حاشیه خلیج‌فارس و اروپا برای بازدید از استان به خصوص جزایر قشم و هرمز در این فصل بیشتر است.

وی در پایان گفت: با توجه به کاهش ارزش ریال سفرهای مختلف کاهش یافته‌اند ولی ما امیدواریم قیمت ارز به ثبات برسد و تجار ایرانی که برای خرید به کشورهای دیگر می‌روند نیز بتوانند در شرایط بهتر به تجارت بپردازند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین