کد خبر: ۵۵۰۶۰۵
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۲

انتقاد معاون رییس‌جمهور از سخنان باهنر درباره بازنشسته‌ها| جمشید انصاری: در مجموعه‌ دولت ۲۱۰ بازنشسته داریم | نمی‌دانم عدد ۲۸۰۰ بازنشسته برای کجاست؟

قانون ممنوعیت به‌کارگیری بازنشستگان با هدف جوان‌سازی کادر مدیریتی کشور در جلسه علنی شهریورماه در مجلس تصویب شد و به تایید شورای نگهبان رسید.
آفتاب‌‌نیوز :
علی لاریجانی رییس مجلس شورای اسلامی شنبه 24 شهریور 97 طی نامه ای قانون ممنوعیت به کارگیری بازنشستگان را برای اجرا به رییس جمهوری و رییس جمهوری نیز این قانون را برای اجرا ابلاغ کرد و بازنشستگان تا پایان 26 آبان مهلت دارند، مسئولیت های خود را ترک کنند.

براساس این قانون بکارگیری بازنشستگان در دستگاه های اجرایی به استثنای روسای قوا، معاون اول رییس جمهوری، نواب رییس مجلس، اعضای شورای نگهبان، وزیران، نمایندگان مجلس و معاونان رییس جمهوری ممنوع است.

بعد از تکمیل فرایند قانونگذاری، گمانه‌زنی‌های زیادی درباره آمار مصادیق مشمول قانون منع به کارگیری بازنشستگان مطرح شد، سید احسان قاضی زاده هاشمی نماینده مردم فریمان مجلس گفت: در یکی از دستگاه ها 2800 نفر مشمول این قانون می شوند.

همچنین محمدرضا باهنر به کنایه اعلام کرد: «کادرسازی در کشور خوب انجام نشده است و برخی به من انتقاد می کردند چرا این بار برای مجلس نامزد نشدی. به طنز پاسخ دادم بعضی از ما این قدر مانده ایم که باید حضرت عزرائیل به داد برسد و ما را از صندلی مسئولیت جدا کند». از این سخنان بر می آید که میانگین سنی مدیران کشور به پیری گرایش پیدا کرده است.

جمشید انصاری درباره این صحبت محمدرضا باهنر که «حضرت عزائیل باید به داد ما برسد که برخی از کرسی مسئولیت جدا شوند» به خبرآنلاین گفت: به نظرم بیان این نوع اظهار نظرها که طعنه و کنایه به بعضی هاست، زیبنده نیست.

رئیس سازمان اداری و استخدامی درباره آمارهای نجومی از مشمولان قانون منع به کارگیری بازنشستگان اعلام کرد: 210 نفر بازنشسته در مجموعه دولت هستند.

معاون رئیس جمهور درباره صحبت یک نماینده مجلس که گفته 2800 بازنشسته فقط در یک دستگاه وجود دارند، گفت: من نمی دانم منظورشان کدام دستگاه است. مطلبی از رئیس دیوان محاسبات کشور دیدم که او اعلام کرده 170 نفر بازنشسته هستند و در یک مورد هم گفته تعداد بازنشسته ها 200 نفرند. حالا شاید {مرجع} اطلاعات مجلس متفاوت است، در مجموع اگر اطلاعات شان را به ما بدهند بررسی می کنیم.

منبع: خبرآنلاین 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۷/۰۷/۲۲
0
0
آقای باهنر خیلی خوب گفتند حرف دل مردم را زدن چون بعضی مسولین فکر میکنند فقط اونا بلدن مملکت رو بچرخونن نه اینطور نیست جوانترها هم باید فرصت پیدا کنند با مشورت مدیران با سابقه امور رو بدست بگیرند.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین