کد خبر: ۵۵۰۷۸۷
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۳

بریتانیا صاحب اولین مسئول ارشد "پیشگیری از خودکشی" شد

با اینکه میزان خودکشی در بریتانیا کاهش یافته است، اما سالانه حدود ۴۵۰۰ نفر در این کشور جان خود را در اثر خودکشی از دست می‌دهند.
آفتاب‌‌نیوز :
در حالی که دولت بریتانیا نخستین نشست جهانی سلامت روانی را میزبانی می‌کند، نخست‌وزیر این کشور برای اولین بار یک نماینده مجلس را به معاونت "پیشگیری از خودکشی" وزارت بهداشت را منصوب کرده است.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ ترزا می گفته است: "انتصاب جکی دویل پرایس، وزیر بهداشت به این سمت جدید، برای پایان دادن به نگرش و دیدگاه منفی جامعه پیرامون خودکشی کمک خواهد کرد".

با اینکه میزان خودکشی در بریتانیا کاهش یافته است، اما سالانه حدود ۴۵۰۰ نفر در این کشور جان خود را در اثر خودکشی از دست می‌دهند.

دولت بریتانیا همچنین وعده داده است اقدامات بیشتری از جمله بررسی و حمایت از سلامت روانی دانش آموزان را روی دست می‌گیرد.

هزینه سنگین اختلالات روانی برای اقتصاد جهان

نخست وزیر بریتانیا گفته است: "ما می‌توانیم این شرم و داغ ننگی که سبب شده بسیاری از مردم در سکوت رنج ببرند را از بین ببریم؛ ما می‌توانیم تراژدی خودکشی را متوقف کنیم".

بر علاوه آن، خانم می وعده داده است که ۱.۸ میلیون پوند را برای موسسه خیریه "سامریتان" کمک ‌کند تا این نهاد بتواند فعالیت‌های خود را برای چهار سال آینده ادامه دهد.

اما شماری از نهادهای غیردولتی از کارنامه دولت می در راستای پیشگیری از خودکشی انتقاد کرده، می‌گویند که این دولت "وعده‌های را که دو سال پیش داده بود، تاکنون عملی نکرده است".

آمار خودکشی در جهان

هر ۴۰ ثانیه یک نفر در دنیا بر اثر خودکشی می‌میرد
خودکشی دومین علت اصلی مرگ و میر افراد ۱۵ تا ۲۹ سال است
در هر ۲۰ نفری که اقدام به خودکشی می‌کنند، یک نفر آن در نتیجه جان خود را از دست می‌دهد
حدود ۸۰ درصد موارد خودکشی (سال ۲۰۱۶) در کشورهای کم درآمد و با درآمد متوسط رخ داده است

منبع: بی بی سی


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین