کد خبر: ۵۵۰۹۳۰
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۰
سعودی‌ها در واکنش به تهدیدهای ترامپ گفته‌اند که به تهدیدها پاسخ می‌دهند

مشاور کاخ‌سفید: هشدار ترامپ به عربستان جدی است| ریاض نمی‌تواند روی قیمت انرژی تاثیر بگذارد

مشاور اقتصادی کاخ سفید در رابطه با پرونده ناپدید شدن «جمال خاشقچی» روزنامه نگار عربستانی گفت که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در هشدار خود به مجازات شدید ریاض، جدی است. وی می‌گوید در صورتی که مشخص شود سعودی‌ها خاشقچی را به قتل رسانده‌اند، دولت آمریکا قطعا علیه آن‌ها وارد عمل می‌شود.
آفتاب‌‌نیوز :
«لری کودلو» مشاور اقتصادی کاخ سفید در مصاحبه با شبکه فاکس نیوز اظهار داشت، وقتی ترامپ «هشدار می دهد باید او را جدی گرفت.»

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ کودلو در خصوص اقدام احتمالی ترامپ سخنی نگفت اما تاکید کرد که رئیس جمهوری «اقدامات مناسب را اتخاذ خواهد کرد.»

فاکس نیوز با اشاره به اینکه سعودی ها گفته اند که به تهدیدها پاسخ می دهند، از کودلو پرسید آیا پاسخ آنها بهای انرژی را تحت تاثیر قرار خواهد داد؟

کودلو اظهار داشت که آمریکا «بازیگر مسلط در بازار انرژی است و بخش انرژی ما در وضعیت خوبی برای جبران هرگونه کمبودی است.»

وی افزود: «نمی‌خواهم پیش‌داوری کنم. اگر دریابیم که واقعا سعودی‌ها دخیل بوده‌اند، او تصمیم خواهد گرفت که چه اقدامی مناسب است. الان این را نمی‌دانم. شاید فعلا هیچ‌کس نداند. اما حرف‌های او را جدی بگیرید، اگر سعودی‌ها نقشی داشته باشند و اگر خاشقچی کشته شده یا آسیب دیده باشد یا هر اتفاق بد دیگری افتاده باشد، او وارد عمل خواهد شد. این راهبرد او بوده. چیزی که می‌گوید را باور کنید.»

علاوه بر کاخ سفید، موضعگیری های کنگره نیز در پرونده خاشقچی همچنان ادامه دارد. در تازه ترین اظهارات، «برنی سندرز» سناتور مستقل از ایالت ورمونت به شبکه سی.ان.ان گفت: به اعتقاد من، یکی از قوی‌ترین اقداماتی که می توانیم انجام دهیم صرفا توقف فروش سلاح یا تحریم عربستان نیست بلکه مهمتر از همه اینها، خروج از این جنگ وحشتناک علیه یمن به سرکردگی سعودی‌هاست.

وی افزود: واضح است که ما نمی توانیم متحدی داشته باشیم که در کنسولگری خود یک منتقد و معارض را با قساوت به قتل می رساند. این قابل قبول نیست.

خاشقچی که از منتقدان آل سعود است دوم اکتبر (دهم مهر ماه) برای ثبت ازدواجش وارد کنسولگری عربستان در استانبول شد و از آن پس ناپدید شده است. گفته می شود که وی تحت شکنجه در کنسولگری عربستان کشته شده و جسد وی معدوم شده است.

خاشقچی در مقالاتی که در روزنامه واشنگتن‌پست می نوشت، از جنگ عربستان در یمن، بحران اقتصادی با کانادا و دستگیری مدافعان حقوق زنان در عربستان انتقاد می کرد.

جامعه جهانی به پرونده وی واکنش نشان داده و بسیاری از کشورها و نهادها و شخصیت های بین المللی خواستار روشن شدن سرنوشت وی شده اند. ترامپ گفته که فروش سلاح به عربستان را متوقف نخواهد کرد اما در صورتی که دست داشتن سعودی ها در قتل احتمالی خاشقچی ثابت شود، ریاض با «مجازات شدیدی» روبرو خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین