کد خبر: ۵۵۱۹۲۶
تاریخ انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹

چرا جمعه سیاه هنوز برای خریداران جهان جذاب است؟

احتمالا در سال های اخیر اصطلاح حراج جمعه یا جمعه سیاه به گوشتان خورده است و یا در فضای مجازی با تبلیغات گسترده فروشگاه های مختلف روبه رو شده‌اید. جمعه سیاه یا بلک فرایدی روزی است که زنگ ها برای خرید به صدا در می‌آیند. مردم بسیاری از کشورها در بلک فرایدی که جمعه آخر ماه نوامبر است خریدهای سال نو را آغاز می‌کنند و حالا این تبدیل به یک رویداد جهانی برای خرید با قیمت مناسب تبدیل شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
اما این روز در فروشگاه‌های آنلاین چند سالی است که مفصل‌تر از فروشگاه‌های آفلاین برگزار می‌شود.  چون خرید کردن در روز بلک فرایدی در فروشگاه‌های بزرگ چندان کار ساده ای نیست و مردم مجبور هستند ساعت ها در صف های طولانی منتظر باز شدن درهای فروشگاه‌ها باشند و همچنین باید مراقب باشند برای خرید کالای مورد علاقه اشان با کسی وارد جنگ و رقابت نشوند. احتمالا تصاویری از شکسته شدن درهای فروشگاه ها بر اثر هجوم مردم و مصدوم شدن آن ها را نیز دیده اید.

در سال های اخیر با افزایش استقبال مردم از خرید آنلاین وضعیت جمعه سیاه نیز با تحولاتی همراه شده است. شرکت هایی همچون Amazon و Alibaba نیز سالهاست آمارهای جالبی را در افزایش فروش در این روزها رقم زده‌اند و خرید حراج جمعه را به شدت راحت‌تر کرده‌اند. کاربران بدون آنکه نیازی باشد در صف های طولانی منتظر بمانند، می توانند در خانه و از طریق وب سایت یا اپلیکیشن‌های فروش آنلاین خرید خود را انجام دهند. در این نوع خرید دیگر هیچ خطری جان خریداران را تهدید نمی کند، همینطور دیگر ترافیکی ایجاد نمی‌شود و خبری از شلوغی فروشگاه ها نیز نخواهد بود و زمانی که خریداران موفق می‌شوند محصولات مورد نظرشان را خریداری کنند، دیگر نگران سرقت آن ها نخواهند بود.

معمولا هر سال کالاهای پرکاربرد یا محبوب طرفداران بیشتری دارند و بلک فرایدی تبدیل به یک فرصت استثنایی برای مردم است تا بتوانند با قیمت مناسب کالای مورد نظر خود را خریداری کنند.

البته شکایات کاربران این فروشگاه های آنلاین محدود به مشکلات فنی وب سایت ها نیست. مشتریانی که در حراجمعه به صورت آنلاین خریده کرده اند در بیشتر مواقع از ارسال دیرهنگام اجناس خریداری شده، ابراز نارضایتی می‌کنند. دلیل دیگر اعتراض‌های کاربران نحوه قیمت گذاری اجناس است. برخی از آنها از کم بودن میزان تخفیف‌ها و گاهی غیرواقعی بودن آنها گلایه دارند. تمام شدن کالاهای پرطرفدار نیز دلیل دیگری برای نارضایتی و بازخوردهای منفی کاربران است.

با همه اینها خرید از فروشگاه‌های آنلاین هر سال بیشتر از سال قبل است. کاربران آمازون به طور متوسط در روزهای بلک فرایدی و سایبر ماندی سال 2017 بیش از 680 میلیارد دلار کالا خریداری کرده‌اند و پیش‌بینی می‌شود امسال استقبال بیشتری هم از خرید آنلاین در این روزها انجام شود.
ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین