کد خبر: ۵۵۲۲۳۶
تاریخ انتشار : ۳۰ مهر ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۳

آمار مسمومان الکلی بندرعباس به 40 نفر رسید

از شب جمعه گذشته(27 مهرماه) تاکنون 40 نفر بر اثر مسمومیت الکلی در بندرعباس به مراکز درمانی مراجعه کرده اند.
آفتاب‌‌نیوز :
‌مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان افزود: از این شمار یک نفر فوت شده، دو نفر بدحال است و 19 تن نیز دیالیز شده اند.

دکتر فاطمه نوروزیان با بیان اینکه مراجعه کنندگان همه مرد و در رده سنی ۱۵ تا ۵۰ سال قرار دارند، تصریح کرد: تاکنون 18 نفر نیز ترخیضص شده اند.

از ابتدای امسال ۲۴ نفر بر اثر استفاده از مشروبات دست ساز در هرمزگان جان باخته اند.

نوروزیان اضافه کرد: طی دو روز گذشته تاکنون 40 نفر بر اثر مسمومیت با مشروب الکلی دست ساز به دو بیمارستان بندرعباس مراجعه کرده اند.

وی اظهار کرد: هرقدر فاصله بین مصرف مشروب الکلی و مسمومیت و مراجعه به پزشک کمتر باشد، احتمال نجات بیمار و کاهش عوارض، کمتر است.

مدیر روابط عمومی و امور بین الملل دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان خاطرنشان کرد: مراکز درمانی اسامی مسموم شدگان الکلی را به پلیس و مراجع قضایی گزارش نمی‌کنند و این افراد بدون ترس و در سریع‌ترین زمان ممکن به بیمارستان مراجعه کنند.

وی بیان کرد: اگر فرد در مراحل ابتدایی مسمومیت با الکل چوب باشد، به طور کامل درمان خواهد شد، اما از یک مرحله به بعد، فرد به‌هیچ عنوان قابل درمان نخواهد بود.

 پیش از این نیز در اوایل مهر امسال بر اثر مسمومیت الکلی در استان ۲۶۸ نفر در بیمارستان بستری، ۱۳۲ نفر دیالیز شدند و ۲۲ نفر هم جان باختند.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین