کد خبر: ۵۵۲۶۲۳
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۰

مخالفت مقتدی صدر با انجام رأی‌گیری محرمانه درباره کابینه آتی عراق

رهبر جریان صدر عراق با انجام رأی‌گیری محرمانه برای تعیین اعضای کابینه آتی عراق و بازگشت چهره‌های قدیمی به قدرت مخالفت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از شبکه خبری سومریه‌نیوز، مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق گفت: ما با رأی‌گیری محرمانه، سهمیه‌بندی، بازگشت چهره‌های قدیمی، سلطه بیگانگان، فساد و فاسدان مخالفیم. مردم خواهان اصلاح نظام از طریق دولتی شفاف و متحد با اعضای تکنونکرات هستند.

پارلمان عراق اعلام کرده که امشب جلسه‌ای را برگزار خواهد کرد و عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر مکلف در این جلسه کابینه خود را معرفی می‌کند.

از سوی دیگر یک منبع در پارلمان اسامی مهم‌ترین نامزدها برای تصدی پست‌های وزارتی را فاش کرد.

وی گفت: افراد نامزد شده عبارتند از: قصی السهیل برای وزارت آموزش عالی، ثامر الغضبان یا کریم الحطاب برای وزارت نفت، خالد شوانی برای وزارت دادگستری است. وزارت دارایی نیز به حزب دموکرات کردستان تعلق دارد که دو نامزد آن فؤاد حسین یا هوشیار زیباری هستند.

این منبع اعلام کرد: فیان دخی، از رهبران حزب دموکرات کردستان برای پست وزارت مهاجرت نامزد شده است. برای پست وزارت دفاع هم نجم الجبوری و هشام الدراجی نامزد شده‌اند.

در همین راستا المیادین به سند روش وزارتی دولت عبدالمهدی دست یافت. این سند شامل دیدگاهی برای فعالیت وزارتخانه‌ها از 2018 تا 2022 است و اولویت‌های ملی را مشخص می‌کند. این سند شامل دوره زمانی برای اجرای برنامه‌های کاربردی برای هر وزارتخانه بین سه تا 48 ماه است.

عبدالمهدی از ائتلاف‌های سائرون، الفتح، النصر و الحکمه به خاطر دادن آزادی به وی برای انتخاب وزرا قدردانی کرد.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین