کد خبر: ۵۵۲۶۸
تاریخ انتشار : ۰۲ دی ۱۳۸۵ - ۱۴:۰۳
دبیرکل حزب اعتدال و توسعه عنوان کرد:

تایید اردوگاه اعتدال در انتخابات 24 آذر

آفتاب‌‌نیوز : وی با بیان اینکه «ما به دنبال این نیستیم که این کمیّت را به عنوان فهرست اعتدال بدانیم» اظهار داشت: ما معتقدیم که باید همه شایستگان حضور داشته باشند و مردم نیز در انتخابات 24 آذر این نوع نگاه را تایید کردند و افرادی را برای مجلس خبرگان رهبری و شوراها انتخاب کردند ـ بویژه شهر تهران ـ که معیاری برای تایید این طرز تفکر بود. 

به گفته وی، مردم در انتخابات 24 آذر از همه تشکل‌ها افرادی را انتخاب کردند که به منافع ملی می‌اندیشند و تایید این طرز تفکر از سوی مردم که همه جناح‌های سیاسی باید در سطوح مدیریتی کشور حضور داشته باشند می‌تواند آغازی برای ادامه فعالیت اعتدالگرایان باشد. 

دبیرکل حزب اعتدال و توسعه در پاسخ به این سوال که «آیا رای بالای اصلاح‌طلبان در اکثر استان‌ها و همچنین راهیابی 4 نفر از فهرست ائتلاف اصلاح‌طلبان در تهران نشانه بازگشت آنها به عرصه سیاست خواهد بود» گفت: اصلاح‌طلبان قطعا بخشی انکار ناپذیر از جامعه سیاسی کشور هستند و با توجه به نگاه نوینی که به مسائل دارند، حضورشان در کشور ضروری است و مقبولیت آنها در انتخابات شوراها نشان دادکه اگر اصلاح‌طلبان در انتخابات حضور داشته باشند و طرح و برنامه ارائه دهند مورد استقبال مردم قرار خواهند گرفت. بنابراین باید انتظار حضور گسترده اصلاح‌طلبان را در انتخابات آینده داشته باشیم. 

نوبخت در ادامه درخصوص سومین شورای شهر تهران تصریح کرد: در شورای اول عمدتا اصلاح‌طلبان اکثریت را داشتند و در شورای دوم اصولگرایان. اما رویکرد مردم در این دوره حاکی از رویکردی متفاوت از عملکرد شورای اول و دوم است. انتخاب مردم نشان داد که یک گرایش سیاسی صرف را انتخابات نکردند و به تناسب نیازهای جامعه شهری گزینش کردند. 

وی تاکید کرد: انتخاب مردم با توجه به خرد جمعی و منافع ملی صورت گرفت و قطعا کارآمدی شورای سوم از دوره‌های گذشته بیشتر خواهد شد و ما انتظار داریم که اعضای شورا بیش از نگاه جناحی و سیاسی به منافع عمومی شهر تهران بیندیشند. 

به اعتقاد وی، اگر شورای سوم کارآمدی‌اش بیش ازدو دوره گذشته باشد ممکن است اتفاقی که در دو دوره گذشته رخ داد و یک جناح اکثریت را داشت و بخشی از توانمندی‌های کشور از مدیریت جامعه محروم ماند، تکرار نشود. 

وی در ادامه تجمیع انتخابات را یکی از عوامل موثر حضور چشمگیر مردم در انتخابات 24 آذر ارزیابی کرد و افزود: تجمیع انتخابات از جهت ایجاد مشارکت حداکثری مردم تجربه موفقی بود. اما درخصوص نحوه شمارش آرا گزارشات متعددی دریافت کردیم که نگران کننده بود که در حال جمع‌بندی و اعتراض حقوقی و پیگیری حقوقی آن هستیم. 

سپس در ادامه این نشست خبری، شیخیان دبیرکل حزب مردم در خصوص انتخابات 24 آذر و نتایج آن گفت: اعتدالگرایان معتقدند که برای پوپایی و توسعه ایران بایستی از روش اعتدال و آنچه که می‌تواند کمترین آسیب را در جامعه داشته باشد استفاده کرد و باید جامعه را به سمتی ببریم که در همه ابعاد سرافراز، پویا و مانا باشد. 

عضو شورای مرکزی خانه احزاب ایران،افزود: بر‌آیند انتخابات 24 آذر بر مبنای یک گرایش سیاسی و آنهم میانه روی و اعتدال است و چنانچه افراد منتخب در خبرگان و شوراها در استان‌ها و تهران را مورد ارزیابی قرار دهیم، اکثرا در جبهه و جناح میانه‌ و اعتدال قرار می‌گیرند. بنابراین برای ائتلاف اعتدالگرایان همین کافی است که تشخیص آنها کمترین تفاوتی با انتخاب مردم نداشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین