کد خبر: ۵۵۲۸۹۴
تاریخ انتشار : ۰۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۶

اتهام روسیه علیه آمریکا

یک مقام وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: ۱۳ پهپاد مهاجم با هماهنگی یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی به پایگاه روسیه در سوریه حمله کردند. اتفاقی که کرملین درباره آن ابراز نگرانی کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
الکساندر فومین معاون وزیر دفاع روسیه اعلام کرد، اوایل سال جاری میلادی پایگاه نظامی روسیه در حمیمیم سوریه توسط ۱۳ پهپاد آمریکایی مورد حمله قرار گرفت. 

معاون وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: یک هواپیمای جاسوسی آمریکایی به نام Poisedon-۸ برای حمله به پایگاه حمیمم در سوریه کمک کرده و نقش فرماندهی در هدایت این پهپادها را ایفا کرده بود. این هواپیما به ایجاد هماهنگی میان این ۱۳ پهپاد پرداخته بود. 

این مقام روس افزود: تمام این پهپادها توسط نیروی هوایی روسیه مورد هدف قرار گرفته و از بین رفتند و برخی نیز به فرودگاه برده شدند تا مورد بررسی قرار بگیرند.

وی خاطرنشان کرد: بعد از حمله پهپادها با توجه به اخلالی که رادارهای روسی در مسیر آنها ایجاد کردند آنها ناگزیر تا یک مسافت مشخصی عقب‌نشینی کردند در حالی که از فضا هدایت می‌شدند اما مورد هدف قرار گرفتند.

به‌ گزارش ‌ایسنا ‌به نقل از ایتارتاس، فومین خواستار توقف تجهیز تروریست‌ها به تجهیزات تکنولوژی عالی و سلاح‌های مدرن شد.

دیمیتری پسکوف، سخنگوی کرملین نیز اظهار داشت: اطلاعات درباره هدایت هواپیمای جاسوسی آمریکا در حمله پهپادی که اوایل سال جاری میلادی به پایگاه حمیمیم سوریه صورت گرفت نگران کننده است.

وی اظهار داشت: نظامیان روس روی این بیانیه‌ها و اطلاعات درباره دستیابی به نتایج لازم کار می‌کنند و فقط نظامیان روس می‌توانند جزئیات در این باره را ارائه کنند.

سخنگوی کرملین گفت که ممکن است این مساله در دیدار احتمالی ولادیمیر پوتین و دونالد ترامپ، روسای جمهوری روسیه و آمریکا مورد گفت‌وگو قرار گیرد.

قرار است دو رهبر در پاریس در یازدهم نوامبر با یکدیگر دیدار و گفت‌وگو کنند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین