کد خبر: ۵۵۳۰۵۲
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۳:۵۶

رییس‌جمهور پیشین فرانسه در محکمه

دادستانی فرانسه روز پنجشنبه اعلام کرد که اعتراض نیکلا سارکوزی مبنی بر حضور نیافتن در دادگاه عالی رد شده و وی باید حتما در دادگاه حاضر شود و به اتهامات وارده پاسخ دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش خبرگزاری فرانسه از پاریس، نیکولا سارکوزی، رییس جمهوری پیشین فرانسه باید به اتهام 'تامین مالی غیرقانونی کارزار انتخاباتی' در دادگاه حاضر شود.

سارکوزی سال 2017 بعد از تفهیم اتهام در رابطه با کمک مالی معمر قذافی رهبر سابق لیبی در کارزار انتخاباتی 2007 فرانسه، اتهامات وارده را بی اساس دانست و بطور کامل آنها را تکذیب کرد و گفت که حاضر نیست در مقابل دادگاه به این اتهام ها پاسخ دهد. اما اکنون با رد شدن اعتراض رییس جمهوری پیشین فرانسه، او باید در دادگاه حاضر شود.

رئیس جمهوری پیشین فرانسه متهم است با هماهنگی با یک شرکت تبلیغاتی به نام 'بیگمالیون'، صورت حساب هزینه کارزار انتخاباتی سال 2012 را به جای کارزار خود، به نام حزبش 'او.ام.پ' (UMP) ثبت کرده و بدین ترتیب توانسته است بیش از دو برابر از سقف قانونی برای کارزار انتخاباتی‌ هزینه کند.

تلاش های سارکوزی برای شانه خالی کردن از اتهامات وارده در حالیست که ماه گذشته سیف الاسلام قذافی فرزند معمر قذافی دیکتاتور لیبی تایید کرد که وی پیش از پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری، دو میلیون و پانصد هزار یورو از پدرش دریافت کرده است.

قذافی گفت: سارکوزی این پول را برای هزینه انتخابات ریاست جمهوری از پدرم گرفت و این موضوع بارها ادامه یافت.این مبلغ پول را 'بشیر صالح'، رئیس دفتر معمر قذافی به 'کلود گئان' که در آن زمان مدیر مبارزات انتخاباتی سارکوزی بود، تحویل داده است.

پس از ژاک شیراک که در سال 2011 به اتهام پرداخت حقوق شغل های غیر واقعی در شهرداری پاریس به دو سال حبس تعلیقی محکوم شده بود، سارکوزی دومین رئیس جمهور فرانسوی است که در دادگاه حاضر خواهد شد.

منبع: خبرگزاری ایرنا

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین