کد خبر: ۵۵۳۱۰۵
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۱

خادم: انتظار یک طلا در کشتی آزاد را داشتیم/مشکلات حل نشود شکست های بعدی در راه است

رییس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد با بیان اینکه انتظار داشتیم حداقل یک‌مدال طلا در کشتی آزاد بگیریم گفت:اگر مشکل اعزام نشدن تیم ها به تورنمنت های بین المللی حل نشود،شکست های بعدی برای ورزش در راه خواهد بود.
آفتاب‌‌نیوز :
رسول خادم درباره نتایج ضعیف تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی ایران در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۸ مجارستان اظهار کرد:میزان زحمات کشتی گیران و کادرهای فنی تیم‌های ملی کشتی طی چندین ماه گذشته علی رغم تمام محدودیت‌ها و تنگناهای اقتصادی و مشکلات اجرایی که در همه بخش های کشور وجود دارد و فعالیت‌های کشتی را نیز به شدت تحت الشعاع قرار داده با نتایج بدست آمده متناسب نیست.

رییس فدراسیون کشتی و سرمربی تیم ملی کشتی آزاد افزود:انتظار ما از کشتی آزاد این بود که حداقل یکی از ۳ مدال برنز ایران طلا باشد اما این اتفاق نیفتاد. درست است تعدادی کشتی گیر کم تجربه و جوان در ترکیب تیم ملی بودند اما این انتظار که حداقل یک فینالیست داشته باشیم انتظاری بجا بود.

وی خاطرنشان کرد: نکته ای که در ارزیابی‌های فنی در تیم‌های ملی کشتی آزاد و فرنگی به چشم می خورد این است که اشتباهات فنی بیش از حد طبیعی و قابل پیش بینی است و این بحث بسیار جدی است.ما در رقابت بسیار نزدیکی با کشورهایی مثل آمریکا، روسیه، ترکیه، اوکراین، کوبا،گرجستان و چند کشور دیگر هستیم اما مشکلات مالی در چند وقت گذشته که بدلیل محدودیت‌های ارزی و منابع مالی محدودی که در اختیار وزارت ورزش قرار دادند و وزارت ورزش هم تا آنجا که من در جریان هستم نمی‌تواند بیشتر از حدی که برایش تعیین کرده‌اند به فدراسیون ها بدهد باعث عدم حضور قهرمانان ما در تورنمنت‌های تدارکاتی شد.


خادم تصریح کرد: عدم حضور کشتی گیران در تورنمنت‌های بین‌المللی باعث شد بسیاری از اشتباهات حتی پیش پا افتاده فنی که باید در مسابقات بین‌المللی متوسط مرتکب می‌شدند و رفع می‌شد، کشتی گیران این اشتباهات را با خود به مسابقات مهم جهانی آوردند و در این رویداد بزرگ مرتکب چنین اشتباهاتی شدند.

رییس فدراسیون کشتی افزود:مسابقات جهانی امسال و سال آینده با توجه به پوست اندازی در کشتی آزاد و بعضا فرنگی، مسابقاتی است که ما ترکیب خود را در رقابت های المپیک ۲۰۲۰ می‌توانیم پیدا کنیم البته با توجه به محدودیت‌های ارزی، اعلام شده غیر از مسابقات جهانی و آسیایی ارز با نرخ تعدیل شده در اختیار قدراسیون‌ها قرار نگیرد.


وی با بیان اینکه ما روز به روز اشتباهات فنی را با خود به سوی المپیک همراه می بریم گفت:جوانان ما باید بصورت مرتب در تورنمنت‌های بین المللی حاضر شوند تا ایراداتشان در راه حضور در میادین بزرگ مثل جهانی و المپیک برطرف شود. از سوی دیگر رقبا از این فرصت برای پیشرفت بیشتر استفاده می‌کنند.

به گزارش ایسنا، سرمربی تیم ملی کشتی آزاد خاطرنشان کرد: انتظارات از قهرمانان ما در رشته های المپیکی مثل کشتی، وزنه برداری و تکواندو بالاست اما به هیچ وجه این امکان فراهم نیست که در تورنمنت های بین المللی شرکت کنیم تا بتوانیم ایرادات و نقایص فنی کشتی گیرانمان را برطرف کنیم.شاهد تلاش‌های وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک بودم اما متاسفانه گاهی می‌بینم برخی دوستان دیگر که بعضا داییه مهربان تر از مادر هم می شوند به این مشکلات که می تواند ورزش ما را در المپیک دچار مشکل کند توجهی ندارند.این واقعیتی است که اگر مورد توجه قرار نگیرد بزودی شکست‌های دیگر نیز در انتظار ورزش ایران خواهد بود.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین