کد خبر: ۵۵۳۳۸۱
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۳۲

ﺗﻮﺻﯿﻪ‌های ﻣﻌﺠﺰه آﺳﺎ ﺑﺮای بیماران قلبی/ مصرف حبوبات را فراموش نکنید

بی تحرکی در مبتلایان بیماری‌های قلبی، ممکن است تمامی هزینه‌های درمانی، مصرف دارو و جراحی‌های صورت گرفته را بر باد دهد.
آفتاب‌‌نیوز :
کارشناسان در جدیدترین پژوهش‌های خود دریافته‌اند انجام ورزش‌های سبک به میزان سه بار در روز برای مبتلایان به بیماری‌های قلبی می‌تواند سبب سوزانده شدن حدود ۷۷۰ کالری شود، سوزاندن این میزان کالری برای سلامت بیماران و جلوگیری از مرگ زودرس آن‌ها توصیه می‌شود.
 
به گفته کارشناسان بیماران قلبی عروقی با صلاحدید پزشک باید هر ۲۰ دقیقه حداقل به میزان هفت دقیقه فعالیت ورزشی سبک داشته باشند تا خطر بازگشت بیماری و تشدید علامت‌های آن کاهش یابد،‌ این فعالیت‌ها همچنین افزایش طول عمر مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی را به دنبال خواهد داشت.
 
این نتایج حاصل تحقیق دانشمندان کانادایی دانشگاه آلبرتا برروی ۱۳۲ بیماری مبتلا به عروق کرونر است، کارشناسان میزان فعالیت داوطلبانی را که به طور متوسط ۶۳ ساله بودند در طول پنج روز آزمایش کردند.
 
کارشناسان هشدار می‌دهند در سال‌های اخیر، بی تحرکی و نشستن برای بازه زمانی طولانی پشت صندلی یکی از دلیل‌های افزایش میزان مبتلایان به بیماری‌های قلبی عروقی بوده است ، عملی که سبب نسوختن کالری مازاد دریافتی بدن و افزایش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود.
 
بیماری عروق کرونر قلب (CHD) یکی از بیماری‌های قلبی بسیار خطرناک است که دلیل‌های مختلفی از جمله بی تحرکی برای ابتلا به آن وجود دارد.
 
مواردی، چون آنژین، درد قفسه سینه، حمله و نارسایی قلبی ازجمله نشانه‌های ابتلا به این بیماری است، مصرف بیش از اندازه مواد پرچرب نیز می‌تواند به تدریج سبب ایجاد رسوب در رگ و شریان‌های خونی و ابتلای فراد به بیماری عروق کرونر قلب شود.
 
کارشناسان توصیه می‌کنند برای جلوگیری از افزایش خطر ابتلا به این بیماری، رژیم خوراکی سالم شامل انواع میوه و سبزیجات تازه، غلات و حبوبات مصرف شود.
 
علاقه مندی به ورزش و انجام ورزش منظم و پیوسته، ترک سیگار و استفاده نکردن از مواد دخانی و از همه مهمتر کنترل کلسترول خون و سطح قند خون می‌تواند خطر ابتلا به این بیماری را کاهش دهد.
 
بیماری عروق کرونر قلب زمانی اتفاق می‌افتد که رگ‌های اصلی خون که وظیفه خون رسانی به قلب و سپس به سایر اندام‌ها را دارد به تدریج دراثرتجع چربی و مواد خوراکی ناسالم بسته می‌شوند.
 
خوب است بدانید با انجام ورزش سبک از بروز اضافه وزن در افراد مبتلا به بیماری‌های قلبی کاسته می‌شود.
 
منبع:Dailymail
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین