کد خبر: ۵۵۳۵۸۶
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۸

برندگان جایزه قیصر امین‌پور معرفی شدند

برندگان دومین دوره جایزه کتاب سال دفتر شعر جوان (جایزه قیصر امین پور) عصر امروز (یکشنبه) طی مراسمی معرفی شدند.
آفتاب‌‌نیوز :
 در آستانه یازدهمین سالگرد درگذشت قیصر امین‌پور، مراسم اختتامیه دومین دوره جایزه کتاب سال دفتر شعر جوان، در خانه هنرمندان ایران برگزار شد که در ابتدای آن سهیل محمودی و شاعران برگزیده شعر خواندند.

دومین دوره جایزه دفتر شعر جوان، با بررسی کتاب های شعر از شاعران سی ساله و زیر سی سال که کتابشان در سال 96 به چاپ رسیده بود، از میان 86 اثر رسیده، 21 اثر را انتخاب و برگزیدگان را از میان آنها برگزید. 

هیئت داوران این دوره، مهرنوش قربانعلی، راضیه بهرامی، ساعد باقری، میلاد عظیمی و محمدرضا محمدی‌نیکو، بودند.

برگزیدگان این جایزه از ارزیابی آثار در دو بخش کهن و بخش قالب های نو انتخاب شدند.

بر اساس بیانیه هیات داوران در «بخش کهن، کلاسیک» لوح تقدیر و جایزه ده میلیون ریالی برای بدیع بودن در نگاه و خلاقیت به امید روزبه با مجموعه آل منتشره از سوی نشر نیماژ تعلق گرفت.

همچنین هیات داوران در بخش کهن، کلاسیک، لوح تقدیر و جایزه ده میلیون ریالی برای درون مایه زنده و جاندار و درک مخاطب را به حمید چشم آور، با کتاب رهاوند از نشر نزدیکتر اهدا کردند.

** جایزه کتاب سال شعر کهن به طور مشترک اهدا شد

جایزه نهایی و کتاب سال در بخش شعر کهن، تندیس کتاب سال، لوح برگزیده، و مبلغ 25میلیون ریالی، به طور مشترک برای افق های نو در عین استفاده از نو از قالب های کهن به حسین دهلوی برای آشفتگی از نشر نزدیک‌تر، و برای تنوع سوژه و گذر از مضامین روزمره به مضامین و معنای تازه، به میلاد عرفان‌پور برای مجموعه تماشایی،از نشر شهرستان ادب اهدا شد.

هیات داوران در بخش قالب های نوین شعری، لوح تقدیر و جایزه ده میلیون ریالی را برای ویژگی بیان و پایان بندی خوب به شهریار بزرگمهر، با مجموعه نامه‌هایی از کازابلانکا، از نشر آنیما دادند.
این هیات همچنین لوح تقدیر و جایزه ده میلیون ریالی برای استفاده از امکانات شعر حجم بر افزودن بر معنی را به مهران شفیعی، برای مجموعه سوطن، از نشر بوتیمار اهدا کردند.

** جایزه بهترین کتاب سال شعر نو به طور مشترک اهدا گردید

جایزه نهایی و کتاب سال در بخش قالب‌های نوین، تندیس کتاب سال، لوح برگزیده و مبلغ 25 میلیون ریال، به طور مشترک برای طراحی خوب در فرم و شکل و محتوا به آرمین یوسفی، با مجموعه بی نظمی، از نشر چشمه و برای زبان مستقل نکته سنجی و زیرکی در به دام انداختن لحظه ها به حمیدرضا عبدالله زاده برای مردی که از ذهن پنجره رفت، از نشر فصل پنجم تقدیم شد.

به گزارش ایرنا، جایزه قیصر امین پور از سال 1388 به عنوانی یک جایره ادبی غیردولتی به منظور معرفی آثار برگزیده شاعران جوان با عنوان جایزه کتاب سال، به همت دفتر شعر جوان به مناسبت سالروز درگذشت قیصر امین پور (8 آبان) برگزار می‌شود، پس بعد از چند سال وقفه در سال 1396 به همت دفتر شعر جوان دوباره برگزار شد. 

قیصر امین پور، از جمله شاعران سرشناس پس از انقلاب اسلامی ایران است که در سال 1386 درگذشت.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین