کد خبر: ۵۵۳۶۷۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۹

ژن خوب به کمیته نرسید!

ماجرای حمیدرضا عارف و کمیته ملی المپیک چند روزی تیتر رسانه‌های ورزشی بود.
آفتاب‌‌نیوز :
داستان ژن خوب و خودستایی‌هایش را که به یاد دارید؟ گفته می‌شد حمیدرضا عارف، پسر ارشد محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در دوره دهم و کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری، جدیدترین آقازاده‌ای است که به ورزش ورود کرده و حتی حکم مدیریت گرفته است تا به این طریق حضور و فعالیت آقازاده‌ها در ورزش که در سال‌های گذشته شاهد آن بودیم، همچنان رونق داشته باشد. حدود سه هفته پیش رسانه‌های ورزشی به این موضوع پرداخته و این‌گونه نوشتند که این حکم از سوی سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک برای حمیدرضا عارف زده شده است. به موجب این حکم، عارف به‌عنوان مشاور رئیس و مسئول کمیسیون صلح و ورزش در کمیته ملی المپیک منصوب شده است. عارف در حالی گفته می‌شد در کمیته ملی المپیک مسئولیت گرفته که سال گذشته بحث «ژن خوب» را مطرح و با تاکید بر توانایی‌هایش گفت که این توانایی‌ها از دو ژن خوب از طرف پدر و مادرش رسیده است. این موضوعی بود که در شبکه‌های اجتماعی سروصدای زیادی ایجاد کرد و تا ماه‌ها با هشتگ ژن خوب، پیگیری می‌شد.

ورزش حرفه‌ای از 5 سالگی!

بعد از اینکه گفته شد حمیدرضا عارف این حکم را گرفته است، نوبت به خودش رسید تا آن را در بوق و کرنا کرده و درخصوص آن صحبت کند. وی با تایید خبر انتخابش به‌عنوان مسئول کمیسیون صلح و ورزش کمیته ملی المپیک گفت: «من دانشجوی دکتری روابط بین‌الملل هستم و در حوزه روابط‌بین‌الملل هم مشاور رئیس کمیته ملی المپیک هستم. اکنون هم می‌خواهم در کمیسیون صلح و ورزش کمک کرده و از تخصصم به نفع ورزش بهره بگیرم. آدم غیرورزشی‌ای نیستم و از ورزش شناخت دارم. از پنج سالگی ورزش را حرفه‌ای دنبال کرده‌ام. عضو تیم شنا و بسکتبال دانشگاه شریف بوده‌ام.» وی همچنین درباره‌ انتقاد از اینکه یک «آقازاده» در کمیته ملی المپیک پست گرفته است، تصریح کرد: «مهم کارکرد افراد است. وقتی یک نفر تخصصی دارد و می‌تواند موثر واقع شود، چرا نباید از این تخصص استفاده کند؟»

حکم بی‌ربط

طبق گفته شهنازی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، شخصی باید مسئول کمیسیون صلح و ورزش شود که سابقه میدانی در این مورد داشته باشد. کسی که سابقا وزیر امورخارجه بوده و ارتباط‌های خوبی با سران کشورهای دیگر دارد یا اینکه پیش از این رئیس کمیته ملی المپیک بوده و دستی بر آتش داشته است، اما عارف در هیچ‌کدام از این گزینه‌ها فعالیتی نداشته است. البته که خود او ادعای ورزشی بودن دارد اما به نظر نمی‌رسد رزومه مهمی در این حوزه داشته باشد.

بیانیه‌ای که صادر نشد

حدود سه هفته پیش نیز رضا صالحی‌امیری در حاشیه مراسم ترحیم والده برادران اسماعیلی و در جمع خبرنگاران درباره انتصاب حمیدرضا عارف، پسر محمدرضا عارف به‌عنوان یکی از معاونان این کمیته گفته بود به‌زودی بیانیه‌ای در این باره صادر خواهیم کرد اما بعد از سه هفته هنوز در این خصوص بیانیه‌ای صادر نشده است.
 
چرایی تشکیل کمیسیون صلح

کمیسیون صلح و ورزش یکی از ۱۵ کمیسیون کمیته ملی المپیک و جزء کمیسیون‌های تازه شکل‌گرفته در این کمیته است و درواقع حمیدرضا عارف اگر چنین حکمی گرفته بود، اولین مسئول برای این کمیسیونِ نوپا به حساب می‌آمد. قرار است این کمیسیون با ترکیبی ۱۰ نفره متشکل از چهره‌های ورزشی و هنری و به نوعی قهرمانان و سلبریتی‌ها آغاز به کار کند. بررسی‌هایی برای انتخاب ارکان ورزشی و هنری کمیسیون صلح و ورزش انجام شده اما هنوز نهایی نشده است. این کمیسیون در زمینه همایش‌های ملی و بین‌المللی صلح و ورزش و همچنین فعالیت و رایزنی برای معرفی سفیران صلح ایرانی فعالیت خواهد داشت.

حکمی در کار نیست!

در همین خصوص پیگیری‌های «فرهیختگان» نشان می‌دهد که اصولا چنین حکمی از ابتدا هم در کار نبوده و مشخص نیست ژن خوب به چه دلیلی این موضوع را رسانه‌ای کرده است. البته داستان از آنجا آب می‌خورد که گویا رئیس کمیته ملی المپیک تحت فشار قرار داشته و قرار بوده چنین حکمی برای این آقازاده صادر شود و در همین راستا هم با پیشدستی، خبر رسانه‌ای شده است. شنیده می‌شود حکمی از سوی صالحی‌امیری برای عارف صادر نشده و جالب اینکه حتی هیچ فردی در کمیته این حکم را ندیده تا روی آن صحه بگذارد. ظاهرا داستان‌ به یک ابلاغ مربوط می‌شود که آن هم بعد از رسانه‌ای شدن ماجرا و بازخوردهای منفی‌ای که برای کمیته به ارمغان آورد، بعد از دو سه روز پس گرفته شد و عملا عارف بدون هیچ حکمی و فقط به واسطه مصاحبه‌اش در رسانه‌ها عنوان ریاست کمیسیون صلح و ورزش در کمیته ملی المپیک را برعهده دارد!

در کمیته کت تن کیست؟

حال باید منتظر بیانیه کمیته ملی المپیک باشیم تا مشخص شود واقعا در این کمیته چه خبر است و کت تن کیست؟! آیا واقعا چنین حکمی برای فردی که از حقوق بین‌الملل چیزی سر در نمی‌آورد صادر شده است یا خیر، چون اساسا برای این سمت باید فردی تعیین شود که علاوه ‌بر اینکه روابط بین‌الملل خوبی با سران و مسئولان ورزشی کشورها دارد، حقوق بین‌الملل هم بداند و از آن آگاهی داشته باشد.

منبع: فرهیختگان‎آنلاین
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۴۶ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
0
0
خوب واقعا ايشان از ژن خوبي برخوردار ميباشد پس ..... ژن خوبي داره ؟
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین