کد خبر: ۵۵۳۷۴۹
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

چه زمان هایی باید چربی بیشتری وارد رژیم تان کنید؟

اگر همیشه در سوپرمارکت ها به دنبال خرید محصولات غذایی کم چرب هستید، باید این حقیقت را باور داشته باشید که چربی ها برای سلامتی شما به اندازه سبزیجات و میوه ها و سایر مواد مغذی، مفیدند.
آفتاب‌‌نیوز :
چربی های مفید برای بهبود سطح انرژی، کمک به رشد مغز، کمک به جذب ویتامین ها و سایر اعمال حیاتی بدن ضروری هستند. در اینجا 6 علامتی که به شما هشدار می دهد باید از رژیم های بسیار کم چرب فاصله بگیرید، معرفی شده است:

خشکی پوست: اگر پوست شما دچار خارش یا پوسته پوسته شده است، دچار فقر اسیدهای چرب مفید شده اید. کمبود این اسیدهای چرب منجر به درماتیت می شود و در این هنگام دریافت کافی اسیدهای چرب امگا 3 و امگا 6 ضروری است. این چربی ها باعث کاهش حساسیت به نور خورشید و کاهش التهاب مرتبط با آکنه می شوند.

ابتلا به دیابت: تحقیقات نشان داده رژیم غذایی با چربی بالا و کم کربوهیدرات، تاثیر مثبتی بر تعادل قند خون نسبت به رژیم های کم چرب می گذارد. کارشناسان توصیه می کنند که منابع چربی سالم مانند گوشت گاو، روغن زیتون، کلم بروکلی و ... را برای تعادل قند خون انتخاب کنید و مصرف کربوهیدرات ها مانند آرد سفید، برنج سفید و شکر را محدود نمایید.

همیشه گرسنه هستید: اگر ظرف مدت کوتاهی بعد از مصرف وعده غذایی دچار احساس گرسنگی می شوید، حتما به اندازه کافی چربی مصرف نکرده اید. مصرف چربی به همراه غذا منجر به احساس سیری، تنظیم اشتها و کاهش وزن می شود. اگر شیر و ماست کم چرب را به عنوان وعده صبحانه انتخاب می کنید، حتما به آن آووکادو، هم بیفزایید تا کمتر دچار احساس گرسنگی شوید.

احساس سرما: قبل از این که با احساس سرما در بدن به فکر پوشیدن لباس بیشتر شود، مطمئن باشید که آیا به میزان کافی چربی از رژیم غذایی تان دریافت کرده اید یا نه. سلول های چربی در بدن ما مسئول تولید گرما هستند و افرادی که ذخیره چربی بدنشان بسیار پایین است، اغلب حتی در فصول گرم سال، از احساس سرما شکایت می کنند.

فقر ویتامین: این حقیقت را فراموش نکنید که مصرف مولتی ویتامین ها بدون دریافت چربی کافی، بی فایده خواهد بود. برخی از ویتامین ها از جمله ویتامین های ای، کا، آ و دی محلول در چربی هستند و این یعنی بدون وجود کافی چربی در بدن، جذب نمی شوند. اگر از فقر ویتامین رنج می برید، به همراه مولتی ویتامین ها، چربیهای مفید مانند بادام، گردو و سایر منابع حاوی اسیدهای چرب امگا 3 را مصرف کنید.

احساس ضعف ذهنی: دشواری در تمرکز و یا احساس خستگی ذهنی در طول روز ناشی از عدم دریافت کافی چربی است. تحقیقات نشان داده که اسیدهای چرب امگا 3 موجود در برخی از غذاها مانند ماهی یا روغن زیتون، برای بهبود عملکرد شناختی و تقویت ذهن مفید هستند و حتی از شما در برابر ابتلا به افسردگی و آلزایمر محافظت می کنند.

منبع:آوای سلامت 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین