کد خبر: ۵۵۴۲۰۱
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۱

درباره گران‌ترین انتخابات تاریخ آمریکا بیشتر بدانید

در مجموع نامزدهای دموکرات بیش از 951 میلیون دلار در این انتخابات خرج کرده‌اند که بیش از 637 میلیون دلار هزینه شده از سوی رقبای جمهوریخواه آنان بوده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- هزینه‌ای 5 میلیارد دلاری صرف تبلیغات و امور مرتبط با رقابت انتخاباتی در انتخابات میان دوره‌ای 2018 امریکا شده است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ براساس ارزیابی تازه صورت گرفته، فعالیت نامزدها، احزاب و جریان‌های سیاسی تاکنون با هزینه‌ای بالغ بر 4.7 میلیارد دلار بوده است. این ارزیابی توسط یک نهاد غیرانتفاعی با نام Center for Responsive Politics که در راستای سیاست پاسخگو فعالیت می‌کند انجام شده است. پیش‌بینی می‌شود که هزینه‌ها بیش از 5.2 میلیارد دلار تا تاریخ 6 توامبر افزایش یابد که افزایش هزینه‌ای 35 درصدی در مقایسه با انتخابات میان‌دوره‌ای سال 2014 میلادی محسوب می‌شود و در مجموع در دو دهه اخیر این میزان هزینه در انتخابات بی‌سابقه بوده است. در مجموع نامزدهای دموکرات بیش از 951 میلیون دلار در این انتخابات خرج کرده‌اند که بیش از 637 میلیون دلار هزینه شده از سوی رقبای جمهوریخواه آنان بوده است. 

بخش قابل توجهی از این پول صرف تبلیغات تلویزیونی و رسانه‌ای برای نامزدها می‌شود. در طول مدت زمان تبلیغات انتخاباتی، افراد 166 میلیون دلار به نامزدهای دموکرات در 30 حوزه رقابتی ایالتی اهدا کرده‌اند. این میزان برای نامزدهای جمهوریخواه 90.7 میلیون دلار بوده است. 

دموکرات‌ها تنها باید 23 کرسی را از جمهوریخواه بازپس بگیرند تا بتوانند کنترل مجلس نمایندگان را از آن خود کنند. 

شبکه خبری "سی ان ان" می‌نویسد در میان اهداکنندگان بزرگ می‌توان به "شلدون ادلسون" کازینودار معروف نوادا و از حامیان ترامپ و همسر او میریام اشاره کرده که بیش از 113 میلیون دلار به گروه‌های حامی جمهوریخواهان کمک کرده‌اند. در میان دموکرات‌ها نیز می‌توان به "تام استیر" میلیاردر معروف سانفرانسیسکو اشاره کرد که 51 میلیون دلار به نامزدهای دموکرات برای انتخابات میان‌دوره‌ای کمک کرده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین