کد خبر: ۵۵۴۷۱۶
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲
دولت دونالد ترامپ در قبال ایران و عربستان سعودی استانداردی دوگانه دارد

از قتل وحشیانه جمال خاشقجی در کنسولگری عربستان تا ادعای دانمارک علیه ایران| واشنگتن‌پست: چرا رفتار ترامپ با ایران و عربستان متفاوت است؟

این هفته دولت دانمارک مدعی شد که افرادی از ایران برای به قتل رساندن یکی از فعالان سیاسی جدایی‌طلب عرب به آن کشور اعزام شده بودند. دانمارک خواستار اعمال مجازات‌های تحریمی تازه از سوی اتحادیه اروپا علیه تهران شده است. این دومین‌بار در هفته‌های اخیر است که در اروپا اتهامات این‌چنینی علیه ایران مطرح می‌شوند. برخی از این اخبار شگفت‌زده شدند؛ آن هم در شرایطی که ایران درصدد دور زدن تحریم‌های وضع شده از سوی امریکا است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- روزنامه "واشنگتن پست" در سرمقاله تازه خود ضمن انتقاد از موضع ترامپ در قبال پرونده قتل جمال خاشقجی روزنامه‌نگار سعودی اشاره کرده که به نظر می‌رسد دولت او در قبال ایران و عربستان سعودی استانداردی دوگانه دارد. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ روزنامه "واشنگتن‌پست" درباره اتهامات مطرح شده از سوی دولت دانمارک علیه ایران و بهره‌برداری اسرائیلی‌ها و امریکایی‌ها از این موضوع و کم‌توجهی دولت ترامپ به موضوع قتل خاشقجی، می‌نویسد: "اعزام 15 نفر از عربستان سعودی به ترکیه برای به قتل رساندن "جمال خاشقجی" روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول نشان داد که مستبدان در سطح جهانی علاقه‌مند به ربایش مخالفان‌شان در خارج از کشور و یا قتل آنان در کشوری دیگر هستند. چین و روسیه در این زمینه پیشگام بوده‌اند و سایر دولت‌های استبدادی را نیز تشویق به این کار کرده‌اند."

از قتل وحشیانه خاشقجی تا ادعای دانمارک علیه ایران| واشنگتن‌پست: چرا رفتار ترامپ با ایران و عربستان متفاوت است؟

در این میان، در روزهای اخیر اخباری منتشر و ادعا شد که ایران درصدد ترور مخالفان در پایتخت‌های اروپایی برآمده است. این حوادث در حالی روی می‌دهند که اروپایی‌ها خواستار مقابله با تحریم‌های امریکا علیه ایران هستند. این هفته دولت دانمارک مدعی شد که افرادی از ایران برای به قتل رساندن یکی از فعالان سیاسی جدایی‌طلب عرب به آن کشور اعزام شده بودند. دانمارک خواستار اعمال مجازات‌های تحریمی تازه از سوی اتحادیه اروپا علیه تهران شده است. این دومین‌بار در هفته‌های اخیر است که در اروپا اتهامات این‌چنینی علیه ایران مطرح می‌شوند. برخی از این اخبار شگفت‌زده شدند؛ آن هم در شرایطی که ایران درصدد دور زدن تحریم‌های وضع شده از سوی امریکا است. هر دو کشور دانمارک و فرانسه به شدت با تصیم ترامپ رییس جمهوری امریکا مبنی بر خروج واشنگتن از برجام و وضع دوباره تحریم علیه ایران که کار را برای دولت روحانی سخت‌تر می‌سازد مخالفت کرده بودند. 

این در حالی است که مقامات کشورمان به شدیت این ادعاها را تکذیب کرده بودند.

این نشریه در می‌نویسد: "در این میان مقام‌های امریکایی و اسرائیلی بهترین کار را بهره‌برداری از کشف برنامه به اصطلاح ترور از سوی ایران دانستند. در مورد پاریس "جان بولتون" مشاور امنیت ملی ترامپ گفت که این موضوع نشان می‌دهد که ایران در روابط دیپلماتیک خود چگونه عمل می‌کند. با این حال، پرسش این است که چرا بولتون درباره عربستان سعودی و موضوع قتل خاشقجی اظهارات مشابهی را نداشت؟ آیا رژیم بن سلمان و شاهزاده محمد بن سلمان را نباید با همان استاندارد مشابه مجازات کرد؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین