کد خبر: ۵۵۴۷۱۷
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۱۳ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۵۵
"استراتژی نظامی-اقتصادی آمریکا علیه ایران محکوم به شکست و به زوال هژمونی آمریکا منجر خواهد شد"

سرنوشت بریتانیا در انتظار آمریکا و دلارهایش؟| آیا ترامپ می‎خواهد چین، ترکیه، روسیه و هند را به دشمن خود تبدیل کند؟| سایت میدل ایست ای: اگر ترامپ در مورد ایران شکست بخورد، آمریکا تبدیل به یک ببر کاغذی خواهد شد

"در میان‌مدت تحریم‌های امریکا علیه ایران سبب می‌شوند تا آمریکا تا حد زیادی نفوذ خود را از دست داده و ایران اعتماد به نفس بیشتری کسب کند. در بدترین سناریو اما نباید وقوع جنگ را نامحتمل دانست در آن صورت تبعات ایجاد شده غیرقابل محاسبه خواهند بود./ آمریکا نمی‌تواند آن‌گونه که می‌خواهد ایران را منزوی کند| ترامپ دچار خطای محاسباتی شده است/ترامپ فکر می‌کند که می‌تواند جامعه جهانی را با خود در جنگ اقتصادی علیه ایران همراه سازد. ترامپ در حال بازی با ریسک بالایی است. او گر در پایان این بازی شکست بخورد از قدرت جهانی امریکا کاسته خواهد شد. در آن صورت دلار دیگر نمی‌تواند به عنوان سلاح خارجی مورد استفاده دولت امریکا قرار گیرد. این موضوع از خاورمیانه شروع می‌شود و موج آن به سرعت در سرتاسر جهان گسترش می‌یابد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- سایت "میدل ایست ای" در گزارشی به علل ناکارآمدی سیاست ضدایرانی ترامپ پرداخته است و معتقد است که در نهایت این سیاست به زوال هژمونی آمریکا منجر خواهد شد. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این سایت نوشته است: روز دوشنبه آمریکا جنگ اقتصادی وحشیانه و بیرحمانه خود علیه ایران را به بالاترین سطح ممکن می‌رساند و دور تازه‌ای از تحریمها را اعمال می‌کند. دولت ترامپ گفته که خواستار به صفر رساندن صادرات نفت ایران است اگرچه با برخی از کشورها بر سر این موضوع هنوز هم در حال مذاکره است. 

میدل ایست ای: سیاست ضدایرانی ترامپ به زوال هژمونی آمریکا منجر خواهد شد|استراتژی نظامی-اقتصادی آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است| اگر ترامپ در مورد ایران شکست بخورد، امریکا تبدیل به یک ببر کاغذی خواهد شد

سایت "میدل ایست ای" افزوده است: جان بولتون درباره منطق پشت این مسئله یک باور دارد: قصد دارد حکومت تازه‌ای که خواستار روابط خوب با امریکا باشد را در ایران مستقر کند. او سالانه در کنفرانس سازمان مجاهدین خلق (منافقین) شرکت می‌کند اما بعدا در سمت مشاور ترامپ گفت که سیاست تغییر رژیم را در مورد ایران در دستور کار قرار نداده است. 

ترامپ صرفا به جنگ اقتصادی علیه ایران اکتفا نکرده بلکه خواستار ائتلافی نظامی و استراتژیک علیه ایران است. به نطر می‌رسد این موضوع مهمترین مسئله مطرح شده در نشست‌های اخیر در بحرین بوده است؛ جایی که "جیمز متیس" وزیر دفاع امریکا در آنجا با هدف اقدام علیه ایران با مقام‌های عربی مذاکره کرده است. متیس مشتاق ایجاد ناتوی عربی با حضور کشورهای عرب سنی در کنار اسرائیل برای مقابله با ایران است. با این حال، استراتژی دوجانبه نظامی – اقتصادی امریکا محکوم به شکست است و احتمالا موجبات تحقیر آمریکا را فراهم خواهد ساخت. در میان مدت امریکا و متحدان آن کشور نفوذ خود را از دست می‌دهند در حالی که ایران اعتماد به نفس و قدرت بیشتری کسب خواهد کرد و در بدترین سناریو جنگ روی می‌دهد که عواقب نامعلومی خواهد داشت. 

سیاست تحریمی ترامپ علیه ایران با تناقض‌های جدی مواجه است. این سیاست کارآمد نیست چرا که آمریکا نمی‌تواند آن‌گونه که می‌خواهد ایران را منزوی کند و چین و هند هنوز بزرگترین خریداران نفت ایران هستند و به خرید خود از ایران ادامه خواهند داد. احتمالا روسیه و ترکیه نیز به خرید نفت از ایران ادامه می‌دهند؛ امری که شگفت‌انگیز نیست.

از سوی دیگر فرانسه، آلمان و بریتانیا از قصد خود برای ادامه تجارت با ایران برخلاف میل امریکا خبر داده‌اند. آنان به دنبال سازوکاری هستند که مستقل از دلار امریکا با ایران تجارت کنند. در مورد چین بزرگترین خریدار نفت ایران موضع مهمتر است. علیرغم آنکه دو شرکت بزرگ نفتی چینی از ادامه کار در ایران خودداری کرده‌اند با این حال، دولت چین در عمل مقدار زیادی نفت از ایران خریداری خواهد کرد. واقعیت آن است که ترامپ نیز خواستار گشودن جبهه جنگ اقتصادی دومی آن هم در برابر چین نیست. در مقابل، ترامپ از ادامه خرید نفت مورد نیاز هند از ایران نیز عصبانی است. آیا ترامپ واقعا می‌خواهد هند را به یک دشمن تبدیل کند و مجازات‌هایی را علیه آن کشور در نظر گیرد؟ این‌ها همگی بدان معناست که ترامپ دچار خطای محاسباتی شده است. او فکر می‌کند که می‌تواند جامعه جهانی را با خود در جنگ اقتصادی علیه ایران همراه سازد. ترامپ در حال بازی با ریسک بالایی است. او گر در پایان این بازی شکست بخورد از قدرت جهانی امریکا کاسته خواهد شد. در آن صورت دلار دیگر نمی‌تواند به عنوان سلاح خارجی مورد استفاده دولت امریکا قرار گیرد. شصت سال پیش بریتانیا دچار تحقیر و شکستی تاریخی شد و از آن به بعد دیگر نتوانست در خاورمیانه قدرت پیشین خود را بازیابد. اگر ترامپ در مورد ایران متحمل شکست شود امریکا تبدیل به یک ببر کاغذی خواهد شد در آن صورت شاهد پایان هژمونی امریکا بر جهان و ظهور مناطق اقتصادی رقیب و مستقل از فشار اقتصادی امریکایی‌ها خواهیم بود. ممکن است شاهد تغییر جهت در قدرت بین‌المللی و پیامدهای عمیق آن باشیم. این موضوع از خاورمیانه شروع می‌شود و موج آن به سرعت در سرتاسر جهان گسترش می‌یابد. 

میدل ایست ای: سیاست ضدایرانی ترامپ به زوال هژمونی آمریکا منجر خواهد شد|استراتژی نظامی-اقتصادی آمریکا علیه ایران محکوم به شکست است| اگر ترامپ در مورد ایران شکست بخورد، امریکا تبدیل به یک ببر کاغذی خواهد شد
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۱۴
0
0
فعلا که این ببر کاغذی بر جهان حکومت می کند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین