کد خبر: ۵۵۵۰۷۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۷ - ۰۹:۳۸

صدور حکم اعدام 2 اخلالگر شبکه بانکی کشور در شیراز

حکم اعدام دو اخلالگر نظام اقتصادی و شبکه بانکی کشور در دادگاه ویژه رسیدگی به جرائم مفسدان و اخلال گران نظام اقتصادی کشور مستقر در استان فارس صادر شد.
آفتاب‌‌نیوز :
به گزارش روابط عمومی دادگستری استان فارس در رأی صادره از این شعبه ویژه متهمان ردیف اول و دوم این پرونده مهم به نام های داریوش ابراهیمیان بیلندی فرزند علی اکبر و یونس بهاء الدینی فرزند ابراهیم به لحاظ اخلال باندی و سازمان یافته در شبکه بانکی و اقتصادی کشور به مبلغ 1540 میلیارد و 461 میلیون و 900 هزار و 143 ریال را مفسد فی الارض شناخته و به مجازات اعدام محکوم کرد.

در این پرونده متهم ردیف اول مدیر و هماهنگ کننده اقدامات مجرمانه مذکور و متهم ردیف دوم از اعضای اصلی باند اخلال گسترده در شبکه بانکی کشور بوده اند.

در این پرونده همچنین برای متهمان اصلی علاوه بر مجازات اعدام ضبط کلیه وجوه و منافع حاصله از اقدام مجرمانه به نفع دولت و رد مال به میزان 35 میلیون تومان در حق یکی از شاکیان خصوصی نیز صادر شده است‌.

در رأی صادر از شعبه ویژه رسیدگی به جرائم اخلال گران و مفسدان نظام اقتصادی در استان فارس محمد بها الدینی فرزند ابراهیم را به 10 سال حبس تعزیری و رد مال محصله،  داوود کاتبی فرزند ولی الله به 7 سال حبس تعزیری‌، ایمان پهلوانی فرزند نعمت الله‌، مرتضی کاتبی نژاد فرزند صفر، رضا نادری فرزند صفرعلی را هریک به 5 سال حبس تعزیری و ضبط کلیه وجوه و منافع محصله  به عنوان جزای نقدی در حق دولت محکوم کرد.

در رأی صادره آمده است پرونده در خصوص تعدادی از متهمان مفتوح و در خصوص متهمان ردیف اول  و دوم قابل فرجام خواهی در دیوان عالی کشور بوده و در خصوص سایر محکومین قطعی است‌.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین