کد خبر: ۵۵۵۸۹۶
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۷ - ۲۱:۵۸

اختصاص 10میلیارد تومان برای پیش بینی گرد و غبار خوزستان

معاون توسعه و پیش بینی سازمان هواشناسی کشور گفت: امسال بودجه ای معادل 100 میلیارد ریال از محل اعتبارات کارگروه ملی گرد و غبار، برای خرید تجهیزات سنجش و پیش بینی گرد و غبار خوزستان اختصاص یافت.
آفتاب‌‌نیوز :
علی عابدینی روز شنبه در حاشیه همایش و هفتمین کارگاه آموزشی بین المللی مدل سازی و پیش بینی گرد و غبار در هتل نیشکر اهواز در جمع خبرنگاران بیان کرد:این میزان اعتبار در راستای خرید و تجهیز دستگاه های پیش بینی هواشناسی، و خرید چند دستگاه سنجش گرد و غبار و هشدار در این زمینه اختصاص یافته است.

وی افزود: تجهیز ایستگاه ها و به روز رسانی رادار هواشناسی از دیگر اولویت های امسال برای کشور و خوزستان است.

عابدینی ادامه داد: تعداد رادارهای هواشناسی در کشور کم است و به ویژه در نیمه شرقی از جمله در استان سیستان و بلوچستان با محدودیت روبه رو هستیم .

معاون سازمان هواشناسی کشور با اشاره به اینکه در خوزستان یک رادار وجود دارد ادامه داد: نخستین رادار هواشناسی کشور در اهواز دهه 80 راه اندازی شد و عمر مفید آن رو به پایان است و باید به روز رسانی شود.
وی بیان کرد: همچنین تعداد ایستگاه های دریایی در کل کشور کم است و توسعه این ایستگاه ها در برنامه سازمان هواشناسی است.

عابدینی در خصوص بارورسازی ابرها گفت: زمانی که ابر نیاز به هسته های تراکم داشته باشد هسته ها را به صورت مصنوعی به روش هواپیما یا شلیک موشک ، داخل ابر پخش کرده که باعث افزایش بارش می شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین