کد خبر: ۵۵۶۰۳۱
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۳
جمعیت بیش از نیمی از کشورها کماکان در حال افزایش است

کدام کشورهای جهان بیشترین نرخ زاد و ولد را دارند؟

کشورهای آفریقایی دارای بالاترین نرخ زاد و ولد و کشورهای ثروتمند دارای پایین‌ترین نرخ هستند.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس اجتماعی- روزنامه برتیانیایی "دیلی میل" در گزارش تازه‌ای اشاره کرده است که کشور نیجر با به دنیا آمدن میانگین هفت نوزاد کدام کشورهای جهان بیشترین نرخ زاد و ولد را دارند؟توسط هر زن بالاترین نرخ زاد و ولد و قبرس با میانگین تولد یک نوزاد توسط هر زن،  کمترین میزان تولد نوزادان در جهان را به خود اختصاص داده‌اند. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ این روزنامه اشاره می‌کند که بریتانیا، ایالات متحده امریکا و استرالیا با تولد کمتر از دو نوزاد توسط هر زن جزو کشورهایی هستند که پایین‌ترین میزان زاد و ولد را دارند. رشد جمعیت در سرتاسر جهان از اواخر دهه 90 میلادی افزایش یافته است. در فاصله سال‌های 2007 تا 2017 میلادی افزایش میزان جمعیت جهان 87.2 میلیون نفر در هر سال بوده است. 

علیرغم آن که امروز زنان کمتر از 70 سال گذشته زایمان انجام می‌دهند اما جمعیت بیش از نیمی از کشورها کماکان در حال افزایش است. 

این روزنامه در ادامه از ده کشوری نام می‌برد که بالاترین نرخ زاد و ولد را دارند و اکثرا در قاره آفریقا واقع شده‌اند: نیجر (7 نوزاد به ازای هر مادر)، چاد (6 نوزاد به ازای هر مادر)، سومالی (6 نوزاد به ازای هر مادر)، مالی (6 نوزاد به ازای هر مادر)، افغانستان (6 نوزاد به ازای هر مادر)، سودان جنوبی (5 نوزاد به ازای هر مادر)، بورکینافاسو (5 نوزاد به ازای هر مادر)، بروندی (5 نوزاد به ازای هر مادر)، اوگاندا (5 نوزاد به ازای هر مادر)، جمهوری دموکراتیک کنگو (5 نوزاد به ازای هر مادر)، آنگولا (5 نوزاد به ازای هر مادر)، نیجریه (5 نوزاد به ازای هر مادر). 

در این بررسی مشخص شده که در کشورهایی چون گرجستان، لهستان، رومانی، یونان، اسپانیا، پرتغال، کوبا و ژاپن در فاصله سال‌های 2010 تا 2017 میلادی از نرخ رشد جمعیت کاسته شده است و زاد و ولد کاهش یافته است.

کدام کشورهای جهان بیشترین نرخ زاد و ولد را دارند؟
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین