کد خبر: ۵۵۶۲۱۲
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۸

اعتراض‌ علیه حضور ترامپ در شهر پاریس

صدها نفر با برپایی تظاهرات در شهر پاریس اعتراض‌شان را علیه دونالد ترامپ بیان‌ کرده و آن چه را که سیاست‌های خصمانه و ملی گرایی تهاجمی او خواندند، محکوم کردند.
آفتاب‌‌نیوز :
 این جدیدترین مورد از پاسخ اعتراض آمیز فرانسوی‌ها به سفر ترامپ محسوب می‌شود. بالغ بر 1500 تن در محل میدان جمهوری در شهر پاریس تجمع کردند تا به شرکت دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا در مراسم یکصدمین سالگرد پایان جنگ جهانی اول و همچنین رویه سیاسی کلی رییس جمهور آمریکا اعتراض کنند. این تجمع تحت شعار "ترامپ منظورش جنگ است" برگزار شد. سازماندهی این تظاهرات از سوی ده‌ها گروه فعال از جمله گروه‌های "پاریس علیه ترامپ" و "جنگ را متوقف کنید" صورت گرفت. در این تجمعات مشخص شد که علاوه بر معترضان فرانسوی، معترضان آمریکایی نیز شرکت کرده‌اند.

به‌ گزارش ‌آر تی، معترضان یک بنر بزرگ نصب کردند که روی آن نوشته شده بود، "ترامپ = جنگ" این بنر روی ساختمانی که بر فراز آن مجسمه "ماریان" (سمبل شخصیتی و جمهوریت فرانسه) قرار داشت، نصب شده بود.

تعداد دیگری از متعرضان نیز یک بالن به شکل "ترامپ بچه" مشابه بالنی که سابق بر این در ماه ژوئیه در لندن علیه ترامپ استفاده شد، به هوا فرستادند. برخی از تظاهر کنندگان پلاکاردهایی با مضمون محکوم کردن سیاست‌های ‌مهاجرتی ترامپ به دست گرفته و او را "دروغگو" و "رییس جمهور خیلی خیلی خیلی بد" خواندند. این معترضان در شعارهایشان از ترامپ خواستند تا برای "عظمت بخشیدن به آمریکا استعفا دهد".

همچنین این معترضان که تجمع‌شان را در زیر باران برگزار کردند، تصمیم ترامپ را برای لغو کردن بازدیدش از گورستان نمادین در فرانسه به دلیل آب و هوای بارانی مسخره کردند.

پلیس پاریس اعلام کرد که به دلیل وجود 200 تا 400 "رادیکال خشونت طلب" نیروهایش را مستقر کرده تا جلوی بروز اغتشاش در آن را بگیرند. در نهایت این پلیس اعلام کرد که اعتراضات به شکل صلح آمیز و بدون هیچ حادثه‌ای برگزار شد. ترامپ به رغم تلاش‌هایی که برای دور نگه داشتن خود از آب و هوای بد انجام داد، اما دست کم در سفرش به فرانسه با برخوردهای مختلفی علیه خود مواجه شد. روز شنبه نیز یک معترض فمنیست خودش را به سمت کاروان خودروهای حامل ترامپ پرتاب کرد.

یک مجری تلویزیون فرانسوی نیز به یک باره برای این که نشان دهد رهبر آمریکا در پاریس منفور است، به زبان انگلیسی به ترامپ ناسزا گفت‌.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین