کد خبر: ۵۵۶۷۲۷
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۰

آیت‌الله دستغیب:نیازهای درمانی اصلی‌ترین هدف واقفان باشد

تولیت آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) تاکید کرد که کمک به افراد نیازمند در رفع نیازهای درمانی باید اصلی‌ترین هدف واقفان باشد.
آفتاب‌‌نیوز :
به نقل از روابط عمومی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، آیت‌الله سید علی‌اصغر دستغیب در دیدار مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف و امور خیریه و مدیرکل و معاونان اوقاف فارس، با اشاره به اینکه نقش وقف در بحث سلامت و درمان بسیار مهم است، گفت: کمک به افرادی که به درمان نیاز دارند باید اصلی‌ترین هدف موقوفه‌ها در بحث سلامت باشد .

نماینده مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری، گفت: وقف در فرهنگ مسلمانان و مردم ایران یک سنت الهی است که فرقه‌های مختلف اسلام در مورد آن تأکید و اجماع داشته‌اند .

وی با بیان اینکه باید تلاش همگانی بر آن باشد تا قداست وقف به جایگاه اصلیش نزد مردم برگردد، افزود: وظیفه همه نهادها این است که مردم را به سنت الهی وقف علاقه‌مند کنند، برای محقق شدن این هدف نیز باید هماهنگی‌های لازم میان ادارات ذیربط وجود داشته باشد .

آیت‌الله دستغیب با اشاره به اینکه نقش وقف در بحث سلامت و درمان بسیار مهم است، گفت: کمک به افراد نیازمندی که به درمان نیاز دارند باید اصلی‌ترین هدف موقوفه‌ها در بحث سلامت باشد .

مسئول حوزه علمیه رضویه شیراز بیان کرد: بین برخی از بقاع متبرکه که تحت اشراف مقام معظم رهبری(مدظله العالی) هستند و برخی دیگر که تحت نظر سازمان اوقاف می باشند، اشتراکاتی وجود دارد و به همین دلیل است که متولیان هر دو به صورت مستقیم یا غیرمستقیم توسط رهبری انتخاب می‌شوند، بنابراین نباید ناهماهنگی بین این دو متولیان وجود داشته باشد .

آیت‌الله دستغیب با یادآوری اینکه خیران باید وقف را بیشتر مورد اهتمام قرار دهند، گفت: خیران باید خود را با وقف بیمه کنند چرا که فرهنگ الهی وقف فارغ از جنبه‌های مذهبیِ آن، نقش مهمی در تعالی جامعه دارد .

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین