کد خبر: ۵۵۶۷۵۴
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۷ - ۱۹:۳۳

‌صادرات گوجه‌فرنگی ایران به عراق/افزایش 4 درصدی قیمت دام زنده

مدیر اداره تنظیم بازار و بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از صادرات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای استان به کشور عراق خبر داد و گفت: تا کنون 659 تن گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای از استان همدان صادر شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
مهدی نجفیان در گفت‌وگو با ایسنا؛ منطقه همدان، با بیان اینکه سالانه 3500 تن گوجه‌فرنگی در استان تولید می‌شود، افزود: از تاریخ 21 مهر تا 15 آبان 87 اظهارنامه گمرکی برای صادرات 659 تن گوجه‌فرنگی ثبت شده است.

وی با اشاره به اینکه با آزاد شدن صادرات زمینه خوبی برای کشاورزان و گلخانه‌داران استان فراهم شده است، تصریح کرد: صارات گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای ممنوعیتی ندارد البته سازمان جهادکشاورزی بازدید دقیقی از محموله‌های صادراتی داشته و پس از تأیید اجازه صادرات داده می‌شود.

وی در ادامه درباره توزیع تخم‌مرغ به نرخ تنظیم بازار، بیان کرد: تا کنونی هیچ محموله‌ای به استان داده نشده ضمن اینکه تولید استان خوب است و واحدهای تخم‌گذار فعال هستند.

توزیع تخم‌مرغ به نرخ تنظیم بازاری

نجفیان اضافه کرد: استان همدان در زمینه آنفلوانزای مرغی هیچ کانونی نداشته و تمامی واحدها فعال شده و شرایط خوبی برای تولید تخم‌مرغ در استان فراهم است اما به علت بالا بودن قیمت تصمیم بر این شده که تخم‌مرغ به نرخ تنظیم بازاری توزیع شود.

وی با اشاره به کاهش 5 درصدی قیمت تخم‌مرغ، یادآور شد: قیمت امروز تخم‌مرغ برای مصرف‌کننده 8750 تومان است و فروشگاه‌ها هر شانه تخم‌مرغ را به قیمت 18 هزار تومان به فروش می‌رسانند.

مدیر اداره تنظیم بازار و بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از افزایش 6 درصدی قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: قیمت مرغ با افزایش 6 درصدی نسبت به هفته گذشته به 10 هزار تومان رسیده است و مرغ زنده نیز 7 هزار تومان به فروش می‌رسد.

نجفیان با بیان اینکه قیمت مرغ منجمد هم‌اکنون 8175 تومان است، یادآور شد: از شرکت پشتیبانی امور دام خواسته شده قیمت را کاهش دهد و مانند قبل عرضه کند.

وی با اشاره به اینکه توزیع گوشت قرمز گرم به مدت 3 روز متوقف شده است، تأکید کرد: به علت کاهش حجم صادرات به کشور 3 روز است که محموله‌ای به استان‌ها داده نشده است و فقط در تهران توزیع می‌شود.

افزایش 4 درصدی قیمت دام زنده

مدیر اداره تنظیم بازار و بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان همدان از افزایش 4 درصدی قیمت دام زنده خبر داد و گفت: با وجود اینکه قیمت دام زنده افزایش 4 درصدی دارد اما قیمت گوشت گوسفندی کاهش داشته و از 57 هزار تومان به 55 هزار تومان رسیده است.

نجفیان با بیان اینکه توزیع گوشت از افزایش قیمت‌ها جلوگیری می‌کند، یادآور شد: قیمت دام سنگین نیز 5 درصد افزایش داشته و به 23 هزار تومان رسیده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین