کد خبر: ۵۵۷۰۹۱
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۷ - ۰۸:۲۴

سلاح مخوف فضایی آمریکا با قدرت تخریب بسیار بالا +عکس

نیروی هوایی آمریکا بدنبال نهایی کردن ارسال یک سلاح بسیار مخرب به جو زمین است.
آفتاب‌‌نیوز : در سال ۱۹۶۷ بیش از ۱۰۷ کشور جهان پیمان فضای خارجی (Outer Space Treaty) را امضا کردند که بر اساس آن هر گونه استقرار سلاح های هسته ای، بیولوژیکی و شیمیایی یا استفاده از آن ها در مدار زمین ممنوع شد. با این حال آمریکایی ها حالا بدنبال ارسال یک سلاح مخرب به جو زمین هستند.

   سلاح مخوف فضایی آمریکا با قدرت تخریب بسیار بالا +عکس

به گزارش آفتاب نیوز و به نقل از دیجیاتو، چیزی که این کشورها فکر آن را نمی کردند اما ساده ترین سلاح تاریخ نیروی هوایی ایالات متحده بود: میله ای از جنس تنگستن که می تواند با قدرت انفجاری یک موشک بالستیک قاره پیما به یک شهر برخورد کند. در طول جنگ ویتنام، ایالات متحده از بمب هایی به نام «سگ تنبل» (Lazy Dog) علیه ویت کنگ ها استفاده می کرد.

سلاح مخوف فضایی آمریکا با قدرت تخریب بسیار بالا +عکس


این بمب ها در واقع قطعات محکم فولادی بودند که کمتر از ۵ سانتیمتر طول داشته و باله هایی روی آن ها تعبیه شده بود. هیچگونه ماده منفجره ای در این سلاح استفاده نشده و در تعداد هزاران عدد توسط هواپیماها بر فراز محل استقرار نیروهای دشمن به سمت زمین پرتاب می شدند. گلوله های سگ تنبل (بمباران جنبشی) می توانستند هنگام برخورد با زمین به سرعت باورنکردنی ۵۰۰ مایل بر ساعت (۸۰۰ کیلومتر بر ساعت) رسیده و پس از رها شدن در ارتفاع ۳٫۰۰۰ پایی می توانستند تا ۹ اینچ در بتن نفوذ کنند.

سلاح مخوف فضایی آمریکا با قدرت تخریب بسیار بالا +عکس
بمب سگ تنبل

این ایده مانند شلیک کردن گلوله به سمت هدف بود، اما به جای کاهش سرعت در طول مسیر، هر لحظه بر سرعت و قدرت نفوذ این گلوله افزوده می شد که نیروی بسیار بیشتری را هنگام برخورد با سطح ایجاد می کرد. بدین ترتیب این سلاح مانند بارانی از گلوله ها عمل می کرد که روی یک جنگل بزرگ باریده و تلفات نیروهای ویت کنگ را به شدت افزایش می داد. در صورت قطعی شدن استقرار این سلاح در جو زمین، آمریکا یکی از مرگبار ترین سلاح های روی زمین را خواهد داشت.


اقتصادنیوز


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین