کد خبر: ۵۵۷۴۵۸
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۷
مجید ناظم پور:

جشنواره موسیقی «نوای خرم» یک رویدادی فرهنگی است/آینده موسیقی ایرانی در جشنواره نوای خرم پس انداز می شود

پژوهشگر و نوازنده موسیقی ایرانی با اشاره به شرایط برگزاری جشنواره های موسیقی مرتبط با حوزه کودک و نوجوان به ارائه نقطه نظرات خود پیرامون آموزش و پرورش هنرمندان خردسال در عرصه موسیقی پرداخت .
آفتاب‌‌نیوز :
مجید ناظم پور  درباره تأثیرگذاری رویدادهایی چون جشنواره «نوای خرم» بر عرصه موسیقی به ویژه موسیقی خردسالان و کودکان، اظهار کرد: به عنوان کسی که این شانس را داشتم خیلی از فستیوال های دنیا را ببینم و در برخی نیز به عنوان داور حضور داشته باشم، معتقدم آن گروه از جشنواره هایی که روی هنرمندان کم سن و سال متمرکز است، اهمیت بالایی دارند.
وی در ادامه توضیح داد: برای آینده موسیقی نمی توان روی هنرمندان بزرگسال سرمایه گذاری کرد زیرا اگر موفق باشند یا اینکه به موفقیت نرسیده باشند، نمی توان کاری برای آن ها انجام داد ولی اگر روی خردسال یا کودک سرمایه گذاری کنیم آینده موسیقی کشور را ساخته ایم. اگر یک خردسال یا کودک تشویق به فعالیت در عرصه موسیقی شود، فرصت خوبی را برای ساخت آینده موسیقی ایجاد کرده ایم.
ناظم پور با انتقاد از برخی سیاست های جشنواره موسیقی فجر در کم توجهی به موسیقی خردسالان بیان کرد: خوشبختانه رویدادهایی چون جشنواره موسیقی «نوای خرم» این خلاء را پر کرد و توانسته تاکنون نقش موثری را در بهبود شرایط فعلی موسیقی کودک ایفا کند. من معتقدم مهمترین ویژگی جشنواره «نوای خرم» خردسال و کودک محور بودن آن است و برای آینده موسیقی ایران هنرمند پس انداز می کند.
این پژوهشگر موسیقی نقش مخاطب را در رویدادی همچون جشنواره «نوای خرم» بسیار مهم دانست و تأکید کرد: مخاطب در این جشنواره با نگاه به اینکه یک هنرجوی مستعد عرصه موسیقی را تشویق می کند در تالار اجرای برنامه می نشیند و به طور حتم این تصور را نمی کند که در تالار یک کنسرت حرفه ای به تماشای برنامه آمده است. پس اساسا رسالت مخاطب چنین رویدادی تشویق هنرجوی مستعد عرصه موسیقی است.
وی در بخش دیگری از سخنان خود درباره این موضوع که اگر از شاخ و برگ یک اثر فاخر کم کنیم تا کودکانه شود اشتباه است، تصریح کرد: اگر یک کودک اثر یک آهنگساز بزرگ را اجرا کند و اشتباهی در اجرا هم داشته باشد، تجربه ای ارزشمند خواهد بود زیرا روی عزت نفس‌اش تأثیر مثبت گذاشته ایم . زیرا وقتی در کودکی آثار آهنگسازان بزرگ را کار می کند در بزرگسالی هم می تواند موفق تر باشد. پس مخاطبان باید به اجرای آثار آهنگسازان بزرگ موسیقی توسط کودکان با دیده اغماض نگاه کنند.
ناظم پور در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: اجرای آثار آهنگسازان بزرگ موسیقی ایران توسط کودکان و اینگونه تکرارها باعث می شود که این آثار فاخر فراموش نشوند و در نسل های بعدی جای خود را باز کنند. با این اقدامات می توانیم آثار بزرگان موسیقی به آیندگان منتقل کنیم. 
این فعال و هنرمند عرصه موسیقی در پایان سخنان خود جشنواره موسیقی «نوای خرم» را رویدادی فرهنگی دانست که برگزارکنندگان آن با عشق و با نیت خدمت به فرهنگ کشور آن را برگزار می کنند.

منبع: پانا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین