کد خبر: ۵۵۸۳۲۷
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۸

حمله به کنسولگری چین در کراچی| چندین نفر کشته و زخمی شدند

مهاجمان به کنسولگری چین در کراچی دو نفر را کشته‌اند و یک گروه جدایی طلب پاکستانی مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.
آفتاب‌‌نیوز :
صبح جمعه، ۲ آذر (۲۳ نوامبر)، پلیس کراچی، پاکستان، اعلام کرد که کنسولگری جمهوری خلق چین در این شهر هدف حمله سه مهاجم مسلح قرار گرفته و در درگیری بین آنان و پلیس،دو مامور پلیس کشته و چند مامور دیگر زخمی شده‌اند. برخی منابع خبری شمار مهاجمان را "تا چهار نفر" گزارش کرده‌اند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ به گفته پلیس، مهاجمان در صدد منفجر کردن کنسولگری بودند اما قبل از ورود به محوطه، در تبادل آتش با ماموران پلیس از پای درآمدند. به گفته پلیس، هدف آنان ورود از در مخصوص متقاضیان صدور ویزا بود که توسط ماموران پلیس پاکستان محافظت می‌شود.

گزارش‌های خبری حاکی از آن است که حدود ساعت ۹:۳۰ صبح به وقت محلی، صدای شلیک گلوله از محل کنسولگری چین در یکی از محله‌های ممتاز کراچجی به گوش رسید. شاهدان عینی از وقوع یک انفجار هم خبر داده‌اند و برای مدتی، یک ستون دود از محل درگیری بر خاست. عامل انفجار مشخص نیست.

در پی این حادثه، نفرات ارتش به محل اعزام شدند و ماموران پلیس خیابان‌های منتهی به کنسولگری را به روی رفت و آمد مسدود کردند.

سفارت چین در پاکستان گفته است که تمامی کارکنان کنسولگری سالم هستند و به ساختمان نیز خسارت مشهودی وارد نیامده است.

یک گروه جدایی‌طلب بلوچ مسئولیت این حمله را برعهده گرفته است.

چین همسایه و متحد نزدیک پاکستان است و سرمایه‌گذاری‌های قابل توجهی در ان کشور صورت داده است.

یکی از طرح‌های مهم اقتصادی چین در پاکستان، ایجاد زیرساخت‌های گسترده در چارچوب طرح "دالان اقتصادی چین و پاکستان" (سی‌پی‌ئی‌سی) است. بخشی از این طرح در ایالت بلوچستان انجام می‌شود.

بلوچستان برای سال‌ها صحنه فعالیت گروه‌های جدایی طلب بلوچ و همچنین گروه‌های اسلامگرا و درگیری خشونت آمیز آنان با نیروهای امنیتی و همچنین بمب‌گذاری و قتل‌های دارای انگیزه‌های فرقه‌ای بوده است.

اخیرا دولت پاکستان از موفقیت قابل توجه در مقابله با خشونت‌ و ایجاد آرامش در این کشور سخن گفته بود.

حادثه روز جمعه بی‌تردید باعث ناخرسندی دولت پاکستان خواهد شد که می‌کوشد تصویری مطلوب از فرصت‌های سود ده و امن برای سرمایه‌گذاری خارجی در این کشور ارائه دهد.

منبع: بی بی سی
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین