کد خبر: ۵۵۸۷۱۰
تاریخ انتشار : ۰۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۲

بوریس جانسون توافق اخیر بریگزیت را مثل کشتی تایتانیک توصیف کرد

بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس و از طرفداران خروج از اتحادیه اروپا پیش‌نویس توافق اخیر بریگزیت که از سوی دولت ترزا می به دست آمده را مورد نکوهش قرار داده و آن را یک اشتباه تاریخی همچون غرق شدن کشتی تایتانیک توصیف کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
خبرگزاری فرانسه در گزارشی آورده است، بوریس جانسون، وزیر خارجه سابق انگلیس در سخنرانی در گردهمایی سالانه حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی آن هم یک روز پیش از برگزار شدن نشست ویژه اتحادثه اروپا برای امضا کردن این پیش‌نویس شدیدا این توافق را محکوم کرد.

جانسون که در ماه ژوئیه در اعتراض به مدیریت ترزا می در مذاکرات بریگزیت از دولت او استعفا کرد، گفت: این توافق کشتی تایتانیک را به یاد می‌آورد و اکنون زمان آن است که به کوه یخی که پیش روی ما قرار دارد، اشاره کنیم.

وی تاکید کرد: طرح حمایتی پرمناقشه برای ایرلند شمالی سبب خواهد شد که این منطقه تبدیل به یک نیمه مستعمره اقتصادی برای اتحادیه اروپا شود. در صورتی که این طرح مورد استفاده قرار بگیرد. این منطقه متعلق به بریتانیا در برخی از حوزه‌ها به اتحادیه اروپا نزدیک‌تر خواهد شد.

جانسون تاکید کرد: هیچ دولت محافظه‌کاری در بریتانیا نمی‌تواند و نباید چنین طرحی را قبول کند.

هم بوریس جانسون و هم حزب اتحادگرای دموکراتیک ایرلند شمالی که حمایتش از طرح بریگزیت برای دولت ترزامی حیاتی است، متعهد شدند که در پارلمان در ماه آینده میلادی با این توافق مخالفت کنند.

۱۰ قانونگذار این حزب ایرلند شمالی از زمانی که دولت ترزا می در انتخابات زودهنگام ۲۰۱۷ اکثریت پارلمانی خود را از دست داد، مایه تقویت دولت بوده‌اند. با این حال این عامل حمایتی که با اختصاص یک میلیارد پوند بودجه اضافی به ایرلند شمالی به دست آمده، اکنون به دلیل پیش نویس توافق بریگزیت به خطر افتاده است.

آرلن فاستر رهبر این حزب بعد از سخنرانی بوریس جانسون گفت: طرح ترزا می باعث شکست خوردن او در تعهدات کلیدی‌اش خواهد شد و مطابق با منفعت ملی نیست.

او تاکید کرد: برخلاف چیزی که دولت ممکن است بگوید، ما انتخابی بین توافق و عدم توافق نداریم. واقعیت این است که ما باید نتیجه‌ای بهتر از چیزی که پیشنهاد شده داشته باشیم، پس تنها گزینه، عبور از پیش‌نویس فعلی توافق است.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین