کد خبر: ۵۵۸۹۲۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۶

درگیری پلیس ترکیه با تظاهرکنندگان حامی حقوق زنان+تصاویر

پلیس ضد شورش ترکیه با استفاده از گاز اشک‌آور تلاش کرد معترضان متشکل از جمعی از زنان و گروه‌های حقوق بشری که در حمایت از حقوق زنان تظاهرات کرده بودند را متفرق کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
پلیس ضد شورش ترکیه با استفاده از گاز اشک‌آور تلاش کرد معترضان را پراکنده کند و آنها را از راهپیمایی در جاده استقلال ترکیه باز دارد. معترضان شعارهای «ما سکوت نخواهیم کرد»، «ما نمی‌ترسیم»، «ما پیروی نخواهیم کرد» سر می‌دادند.

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ خبرگزاری فرانسه در گزارشی اعلام کرد: در این تظاهرات هزاران نفر شرکت کردند.

پس از تلاش‌های پلیس ضدشورش برای متفرق کردن معترضان برخی از آنها به خیابان‌های فرعی رفتند. پس از اعتراضات سال 2013 علیه دولت، مقامات ترکیه به ندرت به اعتراضات عمومی مجوز می‌دهند.

یکی از معترضان در گفت‌وگو با خبرگزاری فرانسه گفت: زن بودن در ترکیه بسیار دشوار است زیرا در همه ابعاد زندگی زنان توسط مردان مورد خشونت قرار می‌گیرند چه در محل کار و چه در خانه.

یک معترض دیگر اعلام کرد: ما اینجا هستیم تا اعتراض خود را نسبت به این مساله اعلام کنیم. ما آمده‌ایم بگوییم زمانی که متحد باشیم قدرتمندتر خواهیم بود.

به نوشته خبرگزاری ایسنا؛ رجب طیب اردوغان، رییس جمهور ترکیه بارها خشونت علیه زنان را محکوم کرده است اما هنوز آمار خشونت‌ها علیه زنان در ترکیه بالاست.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین