کد خبر: ۵۵۹۳۳۱
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۹

ژاپن خواستار تمدید معافیت برای واردات نفت ایران شد

مدیر انجمن نفت ژاپن اظهار کرد پالایشگاه‌های نفت ژاپن همچنان از دولت این کشور می‌خواهند معافیت از تحریم‌های آمریکا برای واردات نفت ایران تمدید شود.
آفتاب‌‌نیوز :
در آستانه بازگشت تحریم‌های آمریکا علیه صنعت نفت ایران، ژاپن خرید نفت ایران را با هدف دریافت معافیت از دولت آمریکا متوقف کرده بود، با این حال پس از آغاز تحریم‌ها در پنجم نوامبر، این کشور به همراه هفت خریدار بزرگ دیگر نفت ایران شامل چین و هند، برای واردات نفت ایران به مدت ۱۸۰ روز معافیت گرفت.

کره جنوبی که واردات نفت ایران را پیش از آغاز تحریم‌ها و دریافت معافیت متوقف کرده بود نیز قصد دارد خرید نفت از تهران را در مدت ۱۸۰ روز معافیت تا اوایل ماه مه ۲۰۱۹ از سربگیرد.

رویترز به نقل از تاکاشی تسوکیوکا، رییس انجمن نفت ژاپن، نوشت: اکنون که ژاپن معافیت دریافت کرده بارگیری نفت ایران را از سرخواهد گرفت و عمده محموله‌های نفتی در فاصله ژانویه تا مارس سال آینده خواهد بود.

برخی از پالایشگاه‌ها ممکن است نفت ایران را در حدود اواخر دسامبر بارگیری کنند با این حال پس از پایان مارس پالایشگاه‌های ژاپنی احتمالا بارگیری نفت ایران را دوباره متوقف خواهند کرد مگر این‌که برای تمدید معافیت‌شان تا آن زمان تضمین دریافت کنند.

منابع آگاه به "اس اند پی گلوبال پلاتس" گفتند: حتی اگر برخی از پالایشگاه‌ها تصمیم بگیرند صادرات‌شان را در سال آینده از سر بگیرند، ممکن است تنها قادر باشند نفت ایران را در ژانویه و فوریه و احتمالا در مارس بارگیری کنند.

نخست پالایشگاه‌ها می‌خواهند همه مبادلات مربوط به ایران تا اواخر آوریل روشن شود. سپس آنها قادر خواهند بود از بیمه کشتیرانی مورد حمایت دولت ژاپن برای محموله‌های ایرانی در پایان مارس که پوشش بیمه فعلی منقضی می‌شود، استفاده کنند. بعلاوه تا آن زمان آمریکا انتظار دارد مشتریان نفتی ایران خریدشان را حتی با وجود معافیت‌ها کاهش بیشتری دهند و معلوم نیست معافیت‌ها به مدت شش ماه دیگر تمدید خواهد شد یا خیر.

ایسنا 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین