کد خبر: ۵۵۹۴۶۵
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۲

کارمندان اورژانس یار می‌‌شوند

کارمندان بخش دولتی و همچنین خصوصی می‌‌‌توانند با گذراندن رایگان دوره‌‌‌های آموزشی سازمان اورژانس کشور اورژانس یار شوند.
آفتاب‌‌نیوز :
میرکتولی، معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور در این مورد گفت: با توجه به اینکه برنامه ریزی انجام شده در خصوص آموزش افراد جامعه در  ۱۱ گروه هدف تقسیم بندی و انجام شده است، آموزش کارمندان نیز به عنوان یکی از این گروهها در حال برگزاری می باشد.

وی ادامه داد: آموزش‌‌‌های اورژانس یار در سطوح مختلف از دوره‌‌‌‌های ۱۲ ساعته تا دوره امدادگر اورژانس که یک دوره ۵۰ ساعته است، برگزار می‌شود. در این دوره افراد مهارت‌های مهمی در ارتباط با کمک‌های اولیه و همچنین اقدامات ساده و اولیه حفظ حیات مثل احیای قلبی ریوی، مسمومیت‌‌‌‌ها، کنترل خونریزی، آتل‌‌‌بندی، مواجهه با بیمار بیهوش، بیماری‌‌های قلبی،  سکته مغزی، تشنج و... به صورت و عملی آموزش داده می‌شود.

معاون آموزش و پژوهش سازمان اورژانس کشور افزود: آموزش ۵۰ ساعته تربیت اورژانس یار در وزارت بهداشت به عنوان اولین وزارتخانه دولت شروع و درحال ادامه است. تااکنون تعداد ۱۷ هزار و ۴۰۹ نفر از کارمندان سراسر کشور در این طرح آموزش دیده‌‌‌اند و این تعداد به صورت روزانه در حال افزایش است. 

به گزارش ایلنا، میرکتولی اضافه کرد: تمامی کارمندان بخش‌‌‌های دولتی و همچنین خصوصی می‌توانند با مراجعه به مراکز اورژانس استان‌ها و شهرستان‌ها و همچنین در تهران به مرکز اورژانس تهران مراجعه یا در سایت سازمان اورژانس کشور به نشانی www.ems.behdasht.gov.ir  مراجعه و ثبت نام کند. 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین