کد خبر: ۵۵۹۴۸۲
تاریخ انتشار : ۰۷ آذر ۱۳۹۷ - ۲۳:۳۵

متجاوزان میراث فرهنگی دستگیر شدند

فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان همدان از دستگیری ۱۱ نفر که اقدام به حفاری غیرمجاز در استان کرده بودند، خبر داد.
آفتاب‌‌نیوز :
سرهنگ محمدرضا حاجی‌عزیزی در گفتوگو با ایسنا، در تشریح خبر بیان کرد: با اطلاع رسانی مردم و همکاری نیروی انتظامی، افرادی را که در تپه های باستانی قهاوند، فامنین و بهار اقدام به حفاری کرده بودند، دستگیر و به دستگاه قضایی تحویل داده شدند.

وی ادامه داد: همراه افراد دستگیر شده، ادوات حفاری و فلزیاب، طلایاب و ... کشف و ضبط شده‌ است.

وی با اشاره به فعالیت ۲۴ ساعته یگان حفاظت، گفت: با مخبرین میراث فرهنگی و با همکاری عوامل ناجا و رصد اخبار دریافتی توسط یگان حفاظت به مقابله با افراد سودجو می‌پردازیم.

حاجی عزیزی در ادامه درباره اشیاء کشف شده، اظهار کرد: اشیاء کشف شده، از کلکسیون فردی است که اقدام به جمع‌آوری عتیقه می‌کرده است و با هماهنگی دستگاه های قضایی، حکم ورود به منزل این فرد را دریافت کرده و سه قطعه سفالی را از این محل خارج کردیم.

وی عنوان کرد: هر سه قطعه‌ کشف شده دارای قدمت و اصالت بوده و با دستور قضایی به مخزن اداره‌کل میراث فرهنگی تحویل داده شده است.

فرمانده یگان حفاظت استان همدان در پایان تصریح کرد: یکی ازاین ظروف طبق نظر کارشناسان از قدمتی افزون بر 3  هزار سال برخوردار است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین