کد خبر: ۵۵۹۵۰۸
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۱۳

تبخالی که شیرخوران را گرفتار می‌کند

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان با اشاره به علائم ابتلا به ویروس «روزئولا» در کودکان گفت: این بیماری درمان خاصی ندارد و تنها کنترل تب در کودک برای پیشگیری از تشنج بسیار ضروری است
آفتاب‌‌نیوز :
پرویز طباطبایی استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس، در ارتباط با بیماری روزئولا اظهار داشت: این بیماری که در نوزادان و شیرخواران بروز می‌یابد نوعی مشکل ویروسی بوده و با تب بالا و گاهی تشنج همراه است. 

وی افزود: کودکان مبتلا به این ویروس 5 تا4 روز دچار تب شده و پس از کاهش درجه حرارت بدن دانه‌های ریزی در بدن آنها بروز می‌یابد. 

فوق تخصص بیماری‌های عفونی کودکان ادامه داد: این بیماری درمان خاصی ندارد و تنها کنترل تب در کودک و نوزاد حائز اهمیت بوده تا کودک دچار مشکل خاصی نشود. 

طباطبایی با اشاره به اینکه روزئولا ویروس آن از خانواده تبخال است، گفت: برخی از والدین با مشاهد بثورات جلدی فکر می‌کنند فرزندشان دچار آبله یا سرخک شده در صورتی که ابله ضایعات تاول مانند دارند. همچنین سرخچه به‌دلیل واکسیناسیون، زیاد دیده نمی‌شود از طرفی سرخچه در گروه سنی نوجوان، و روزئولا در کودکان شیرخوار است.

استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: این بیماری در برخی از فصول یا در یک بازه زمانی تعداد بیشتری را مبتلا می‌کند، اما به طور کلی در تمام فصول سال و در همه جای دنیا این بیماری وجود دارد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین