کد خبر: ۵۵۹۶۴۵
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۷ - ۰۲:۲۵

تولید کشنده هواپیما با ارز آوری بالغ بر ۴۰ هزار یورو

به دست توانای نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران کشنده هواپیما با برند تجاری"پیتار" با ارز آوری ۴۰ هزار یورو برای هر دستگاه بومی سازی و تولید شد.
آفتاب‌‌نیوز :
همزمان با نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران در کیش، این کشنده برقی و بدون آلایندگی که با تکیه بر فکر و نبوغ متخصصان سازمان تحقیقات و جهاد خودکفایی نهاجا ساخته شده در معرض دید عموم قرار گرفت.

سازنده و محقق سازمان تحقیقات نهاجا با اشاره به بحث مهم خودکفایی در صنعت هوایی و نظامی عنوان کرد: امروزه از یکسو به دلیل اعمال تحریم های ناروا از سوی کشورهای غربی که متوجه کشورمان است و از سوی دیگر باورپذیری به توان و تخصص داخلی فرزندان توانمند و متعهد نیروی هوایی ارتش شاهد ظهور و بروز شکوفایی گسترده در بخش هوایی و نظامی هستیم.

طراح این پروژه افزود: کشنده هواپیمای پیتار در سه کلاس وزنی یک و نیم تن و ۷ تن و ۲۰ تن وزن روی چرخ جلو پیش بینی شده است و قابلیت جابه جایی انواع هواپیما نظیر هواپیماهای نظامی اعم از جنگنده های صاعقه، توکانو؛ اف ۷؛ پی سی ۷ و هواپیماهای غیرنظامی مانند سسنا؛ یاک، بوئینگ؛ ایرباس و غیره را حتی در فضای محدود دارد.

به گزارش نهاجا، وی خاطرنشان کرد: با حذف دو عامل میله توبار و خودرو کشنده توبار این کشنده بومی که مجهز به سیستم کنترل از راه دور است هواپیماهای نظامی و غیرنظامی را بدون محدودیت در وزن و ابعاد جابه جا می کند.

پیتار در گویش گیلکی به معنای مورچه است.

نهمین نمایشگاه بین المللی هوایی ایران (ایرشو) از پنجم تا ۸ آذرماه در کیش جهت بازدید عموم علاقه مندان دایر است.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین