کد خبر: ۵۵۹۹۰۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۸

جزئیات "لغو" اجرای طرح «زوج و فرد» در تهران

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران جزئیات احتمال حذف طرح زوج و فرد در سال آینده را تشریح کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
محسن پورسیدآقایی در مورد جزئیات احتمال حذف طرح زوج و فرد در تهران از سال آینده گفت: براساس تصمیم شورای ترافیک تهران و شورای شهر تهران قرار براین بود که در صورت موفقیت آمیز بودن طرح ترافیک، این طرح به محدوده زوج و فرد نیز تسری یابد.

وی با بیان اینکه مطالعات نشان داده است طرح زوج  و فرد، طرح  اشتباهی بوده که در بلندمدت نه تنها آلودگی هوا را کاهش نداده است،  بلکه سبب شده مردم به سمت خرید خودوری ارزان قیمت اما پلاک مخالف گرایش پیدا کنند و این امر موجب افزایش آلودگی هوا شود، اظهار کرد: مطالعات نشان می‌دهد که برای کاهش آلودگی هوا لازم است که طرح زوج و فرد ملغی شود.

پورسیدآقایی با بیان اینکه مطالعات ملغی شدن طرح زوج و فرد در حال انجام است و در صورت تصویب شورای ترافیک تهران، احتمالا  اجرای طرح زوج و فرد پس از سالها ملغی می‌شود، در مورد جزئیات مطالعات آن، گفت: در صورت تصویب شورای ترافیک تهران، طرح زوج و فرد حذف و تبدیل به حلقه دوم طرح ترافیک می‌شود.

وی افزود: براین اساس دیگر پلاک خودرو ملاک تردد در محدوده نیست و همه خودورها با هر پلاکی می‌توانند، آزادانه تردد کنند اما هزینه ورود به حلقه دوم طرح ترافیک یا همان محدوده زوج و فرد یک سوم هزینه طرح ترافیک خواهد شد.

پورسیدآقایی با بیان اینکه برای ساکنین این محدوده نیز تدابیر خاص اندیشیده شده است، گفت: به مانند طرح ترافیک، برای تردد ساکنین  نیز  تخفیفات خاصی در نظر گرفته می‌شود.

وی افزود: مطالعات این طرح در حال انجام است و در صورت تصویب در شورای ترافیک تهران،  اجرای طرح زوج و فرد بعد از سالها در تهران ملغی می‌ شود.

منبع: ایسنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
این یعنی اینکه همه پول بدهید
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
1- من ساکن محدوده طرح اصلی هستم. برای ثبت نام و اینکه بتونی صبح تا 8.30 خروج و عصر بعد از 5 ورود پیدا کنی باید تمام بدهی عوارض نوسازی و پسماند واحد مسکونی خویش را بپردازید!!! حالا میخوان با گسترش محدوده طرح مردم رو برای پرداخت عوارض ... تحریک کنند. ..............
ناشناس
|
United States of America
|
۲۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
0
بازهم ازمون و خطا..!!
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۳
0
0
ببخشید طرح امسالتان که بشدت ......و متاسفانه غیر خرد بود اولا ماشینهای زوج دو روز در هفته محدود بودند و ماشین های فرد سه روز و این ظالمانه ترین تفاوت بین شهروندان بود که واقعا نمیدانم در این حد را هم متوجه نشده بودید؟؟؟ دوما کسانی که منزلشان در طرح اصلی بود میتوانستند تا ساعت 8 خارج و از ساعت 17 برای یکبار وارد شوند که به منزل بروند و ترددی هم نداشته باشند و این برای طرح زوج و فرد هم قرار بود باشد انجام شود که هیچ به هیچ و الان کسانی که منزلشان در طرح زوج و فرد است نمیتوانند قبل از ساعت 19 به منزل و نزد خانواده شان بروند و مخصوصا اگر ماشین فرد داشته باشی که هیچ در هفته سه روز گرفتار هستیم و اصولا ساعت 17 که ادارات و شرکتها تعطیل میشوند حدود ساعت 18 به پشت طرح میرسیم و یکساعت باید بمانیم که خدا رو شکر دوستان بشدت بفکر تحکیم ارتباط خانواده هستند که مردم خسته از سر کار یکساعت هم الاف در خیابان باید شاند. شما را نخواهم بخشید بخاطر این ظلم بزرگ در این طرح ناقص - امیدوارم منتشر کنید بلکه اینها ببینند و دست بردارند
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین