کد خبر: ۵۵۹۹۴۸
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۳

حاشیه‌های نشست جی 20| خوش و بش گرم پوتین و بن سلمان+تصاویر

ترامپ نگاهی با محمد بن سلمان رد و بدل کرد با این حال، حاضر به گفت‌وگوی بیشتر با او نشد. ناظران سیاسی می‌گویند او تحت فشارهای شدید در داخل امریکا از سوی سناتورها و نمایندگان کنگره که خواستار فشار بیشتر امریکا بر عربستان برای پاسخگویی آن کشور هستند، محتاطانه برخورد کرده و از نمایش صمیمیت بیشتر با محمد بن سلمان خودداری کرده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- مهمترین حاشیه نشست قدرت‌های جهانی موسوم به جی-20 یا بیست اقتصاد بزرگ جهان در بوینس آیرس ارژانتین تنها ماندن "محمد بن سلمان" ولیعهد عربستان بود. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ رسانه‌های خبری در تصاویر نشان دادند که تا پیش از رسیدن "ولادیمیر پوتین" رییس جمهوری روسیه، محمد بن سلمان تنها بود و هیچ‌یک از رهبران جهان به جز "امانوئل مکرون" رییس جمهوری فرانسه که با او صحبت کوتاهی داشت و درباره مسائل روی داده در هفته‌های اخیر ابراز نگرانی کرد، حاضر به دیدار صمیمی با ولیعهد عربستان نشد. 



عکس‌ها نشان می‌دادند که "رجب طیب اردوغان" رییس جمهوری ترکیه که مسئولان دولت سعودی را عامل اصلی قتل "جمال خاشقجی"، روزنامه‌نگار سعودی در کنسولگری عربستان در استانبول می‌داند از مقابل محمد بن سلمان با بی‌اعتنایی به او عبور کرد. نکته جالب‌تر آن که پوتین نیز تمایلی برای گفت‌و‌گو با اردوغان از خود نشان نداد. این در حالیست که ترکیه و روسیه اکنون در حال رایزنی و همکاری با یکدیگر در مورد وضعیت سوریه هستند و دو کشور روابط گرمتری نسبت به آغاز بحران در آن کشور با یکدیگر دارند. 

ترامپ نیز نگاهی با محمد بن سلمان رد و بدل کرد با این حال، حاضر به گفت‌وگوی بیشتر با او نشد. ناظران سیاسی می‌گویند او تحت فشارهای شدید در داخل امریکا از سوی سناتورها و نمایندگان کنگره که خواستار فشار بیشتر امریکا بر عربستان برای پاسخگویی آن کشور هستند، محتاطانه برخورد کرده و از نمایش صمیمیت بیشتر با محمد بن سلمان خودداری کرده است. البته محمد بن سلمان قدری نیز با رییس جمهوری آفریقای جنوبی به خوش و بش پرداخت. این نشست در سایه تدابیر شدید امنیتی برگزار شد و مخالفان آن نیز به تظاهرات پرداختند. 

کاربران اینترنتی در شبکه‌های اجتماعی اما درباره گفت‌وگوی گرم پوتین و محمد بن سلمان نوشته‌اند. آنان در پیام‌های انتقادی اشاره کرده‌اند که هر دو رهبر شبیه هم هستند و رویکردی اقتدارگرایانه دارند و معتقد به نابودی و سرکوب مخالفان‌شان هستند. کاربری نیز نوشته است که پوتین با صمیمیت نشان داده با محمد بن سلمان به او و سایر رهبران جهان یک پیام را منتقل کرد: به من پول دهید و روابط اقتصادی و تجاری داشته باشید هر کاری که دل‌تان می‌خواهد انجام دهید، من اهمیتی نخواهم داد. کاربری دیگر نیز نوشته است که نقطه اشتراک آن دو رهبر سیاسی آن است که هر دو دست به قتل مخالفان‌شان زده‌اند بدون آن که هزینه‌ای سیاسی بپردازند. 

همچنین، عکس‌های مرتبط با دیدار بسیار صمیمانه و روبوسی "ایوانکا ترامپ" دختر دونالد ترامپ رییس‌جمهوری آمریکا و همسرش "جارد کوشنر" با رییس جمهوری آرژانتین و همسر او نیز خبرساز شد. این دیدار صمیمانه نشان می‌داد که آنان سالهاست روابط نزدیکی با یکدیگر دارند. ترامپ نیز شخصا در حضور رییس جمهوری آرژانتین گفته بود که ما سالها روابط خانوادگی با یکدیگر داشته‌ایم. از دیگر حاشیه‌های نشست جی-20 نیز لباس‌های زیبا و رنگارنگ و روشن همسران رهبران کشورهای عضو بود که توجه عکاسان را به خود جلب کرده بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۴
هامون
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۰
0
3
وقتی عملکرد هر دو نفر در سرگوب مخالفان یکی است طبعیه با هم صمیمی باشد
شناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
1
نوبت پوتینه گاو شیر ده رو بدوشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
1
کشور خودمان هم باید به هوش باشه .....
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۱۱
0
1
یه جوری احوالپرسی کردن که انگاری ......................................
اگر عرق شرم و ننگ بلاهت و کج فهمی بر پیشانی پوتین و چکمه و نیم چکمه پرستان ننشسته باشد !!!!!!!!!!!! فقط میتوان گفت ........................... !!!!!!!!!!!!!!! ................ !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین