کد خبر: ۵۵۹۹۷۹
تاریخ انتشار : ۱۰ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

آلمان خواستار قوانین جدید در زمینه کنترل تسلیحات در سطح جهان شد

وزیر خارجه آلمان با اشاره به خطراتی که تسلیحات فوق‌پیشرفته در آینده خواهند داشت از اقدام به منظور کنترل تسلیحات در سطح جهان حمایت کرد.
آفتاب‌‌نیوز :
آلمان خواستار کنترل تسلیحاتی جدید در سطح جهانی و تجدید‌نظر در زمینه سیاست خلع سلاح  شد.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان امروز شنبه در گفت‌وگو با روزنامه آلمانی «نویه اوزنابورگر» در مورد این موضوع از ابتکار عملی به رهبری آلمان در  زمینه خلع سلاح خبر داد و هشدارد داد که فناوری پیشرفته به زودی از علوم تخیلی به واقعیتی مرگبار تبدیل خواهد شد
 
ماس گفت: «قوانین ما باید با توسعه فناوری جدید در زمینه تسلیحات همخوانی داشته باشد.من علاوه بر این به ساختار تسلیحات کاملا خودکار فکر می‌کنم که بدون کنترل انسان‌ها می‌تواند آدم بکشد. تسلیحات فضایی و موشک‌هایی که در بسیاری از موارد سرعتی بیشتر از سرعت صوت دارند امروز ممکن است که تخیلی باشند اما به زودی به واقعیتی مرگبار بدل خواهند شد.»

ماس همچنین گفت که در قوانین کنونی برخی خلا‌ءها وجود دارند و اعلام کرد که وزرای خارجه سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در زمینه پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد در جریان نشست آتی در بروکسل که روز چهارم دسامبر (13 آذر) تشکیل می‌شود درباره این موضوع صحبت خواهد شد و ابراز امیدواری کرد که شرکای  اروپایی در زمینه کنترل تسلیحاتی همکاری بیشتری داشته باشند.

سخنان ماس در شرایطی است که «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا  شش هفته پیش روسیه را به نقض «پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» متهم کرد و تهدید کرد کشورش را از آن خارج می‌کند. وی گفت: «ما طرفی هستیم که داخل توافق مانده‌ایم و آن را رعایت کرده‌ایم ولی روسیه، متأسفانه، از آن پیروی نکرده است. بنابراین، ما این توافق را خاتمه خواهیم داد و از آن خارج می‌شویم.»

«پیمان منع موشک‌های هسته‌ای میان‌برد» ایالات متحده آمریکا و روسیه را از تملک، تولید یا پرتاب آزمایشی موشک‌های کروز با برد بین ۳۰۰ تا ۳۴۰۰ مایل منع می‌کند. روسیه تأکید کرده که تا زمان پایبندی آمریکا به این پیمان پایبند می‌ماند، اما ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه سال گذشته گفت هر اقدامی که آمریکا درباره این توافق انجام دهد با حرکتی مشابه تلافی خواهد شد.
فارس 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین