کد خبر: ۵۶۰۴۱۲
تاریخ انتشار : ۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۱

حدود ۳.۵ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور زندگی می‌کنند

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده گفت: بین ۳ تا ۳.۵ میلیون زن سرپرست خانوار در کشور زندگی می‌کنند.
آفتاب‌‌نیوز :
معصومه ابتکار امروز  در حاشیه سفر به شهر یاسوج و بازدید از اورژانس اجتماعی این شهر در جمع خبرنگاران افزود: دولت تدبیر و امید راهبردهای متعددی در حوزه مقابله با آسیب‌های اجتماعی دارد و مهمترین محور فعالیت‌های این حوزه،پیشگیری، توان‌افزایی و ارتقای سطح آگاهی برای خود مراقبتی است.

وی در ادامه اظهارکرد: از سنین پایین باید در حوزه آموزش و پرورش مهارت‌های لازم آموزش داده شود و پوشش مقابله‌ای با آسیب های اجتماعی را داشته باشیم.

معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده با تاکید بر فعالیت همه نهادها در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: خوشبختانه سازمان اجتماعی کشور، شورای اجتماعی کشور و دستگاه‌ها در این محور فعالیت می‌کنند و هدفگذاری دارند.

ابتکار با تاکید بر پوشش حمایتی زنان سرپرست خانوار تصریح کرد: ماموریت ما به شکل خاص در حوزه زنان سرپرست خانوار است. یک ستاد در رابطه با زنان سرپرست خانوار تشکیل شده و بر اساس بند «ط ماده ۸۰» این ستاد برای زنان سرپرست خانوار برنامه ریزی شده است.  یک برنامه ملی در این راستا تدوین شده و هر دستگاهی وظایفی دارد.

وی اضافه کرد: مهمترین بحت این اهداف، توان افزایی زنان سرپرست خانوار و ایجاد فرصت اشتغال و کارآفرینی این حوزه است.

به گزارش ایسنا، صبح امروز دوشنبه، دوازدهم آذرماه معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور در امور زنان به یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد سفر کرد و بعد از ادای احترام به مقام شامخ شهدا و بازدید از مرکز اورژانس اجتماعی یاسوج به شهر سی‌سخت رفت و از یک واحد بوم‌گری در شهر سی‌سخت بازدید کرد.


بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین