کد خبر: ۵۶۰۸۴۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

دستگیری یک مدیر هوآوی به بهانه نقض تحریم‌های ایران/واکنش چین

به گفته مقام های کانادایی، «مِنگ وانژو» که عضو هیات مدیره هوآوی و دختر «رِن ژنگفی» بنیانگذار این شرکت نیز هست، روز شنبه دستگیر شده است و دادگاه او روز جمعه برگزار می شود.
آفتاب‌‌نیوز :
کانادا مدیر ارشد مالی شرکت فناوری هوآوی را به بهانه نقض تحریم های ایران برای استرداد به آمریکا دستگیر کرد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، مدیر ارشد مالی شرکت فناوری هوآوی به درخواست مقام های آمریکایی در ونکوور کانادا دستگیر شده و به اتهام نقض تحریم های ایران با استرداد به آمریکا روبرو است.

به گفته مقام های کانادایی، «مِنگ وانژو» که عضو هیات مدیره هوآوی و دختر «رِن ژنگفی» بنیانگذار این شرکت نیز هست، روز شنبه دستگیر شده است و دادگاه او روز جمعه برگزار می شود.

مقام های آمریکایی دست کم از سال 2016 به این سو در حال تحقیق درباره فعالیت های شرکت چینی هوآوی بوده اند؛ آمریکایی ها این شرکت را متهم به نقض تحریم های واشنگتن با انتقال محصولات فناوری آمریکایی به ایران و برخی دیگر کشور ها می کنند.

واکنش چین

شرکت «هواوی» چین بازداشت یکی از مدیران ارشد این شرکت در کانادا به درخواست آمریکا، به دلیل آنچه نقض تحریم‌های واشنگتن علیه ایران عنوان شده است را غیرقانونی اعلام کرد و افزود: این مدیر 'هواوی' هیچ اشتباه و تخلفی مرتکب نشده است.

این موضوع چند ماه پیش، با پیگیری های دیپلماتیک چین و پرداخت چهار میلیارد دلار جریمه توسط شرکت هوایی در نهایت حل شد اما دستگیری این مدیر ارشد هواوی، این موضوع را بار دیگر در آستانه تنش های تجاری آمریکا و چین برجسته کرده است.

شرکت فناوری هواوی امروز پنجشنبه در پکن با صدور بیانیه ای هرگونه تخلف توسط این مدیرش را رد و اعلام کرد اطلاعات اندکی در مورد بازداشت خانم «وانژو» در دست دارد.

در بیانیه شرکت فناوری هوایی آمده است: این شرکت منطبق با قوانین و مقررات بین المللی از جمله قوانین و مقررات صادرات، رعایت تحریم ها و کنترل صادرات سازمان ملل متحد، ایالات متحده و اتحادیه اروپا فعالیت می کند.

این شرکت اظهار امیدواری کرده است سیستم های قضایی کانادا و آمریکا در نهایت به یک نتیجه گیری درست برسند.

منبع: خبرگزاری ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین