کد خبر: ۵۶۱۴۴۰
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۲

مدیریت بحران: دوره خشکسالی در ایران 20 ساله شده

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران گفت: دوره خشکسالی در برخی از مناطق کشور 20 ساله شده است.
آفتاب‌‌نیوز :
محمد نجار روز یکشنبه در سفر به شهرستان لردگان با بیان اینکه خشکسالی یک مساله دائمی در کشور است، افزود: با وجود بارندگی های امسال این روند در مناطقی از کشور کاهش یافته است.

بگفته وی تصمیم قانونگذار و دولت در خصوص مقابله با خشکسالی امهال 3 ساله سود تسهیلات بانکی کشاورزان است که دولت از ماده 10 و 12 برای بازپرداخت آنها استفاده می کند.

معاون وزیر کشور و رییس سازمان مدیریت بحران در خصوص مساله زلزله کرمانشاه نیز افزود: برای جبران خسارت زلزله این استان دولت گام های بلندی برداشته به طوری که تاکنون بیش از 20 هزار واحد مسکونی روستایی خسارت دیده از زلزله، بازسازی و تحویل مردم شده است.

وی ابراز امیدواری کرد: تا پایان امسال تمامی ساخت و سازهای روستایی خسارت دیده از زلزله به اتمام برسد.
بگفته نجار حدود 60 هزار واحد مسکونی و تجاری تعمیر و بازسازی شده، اما روند بازسازی مناطق زلزله زده شهری کمی کندتر از روستایی است.

وی تصریح کرد: در زلزله کرمانشاه تا 45 روز امداد و کمک رسانی ادامه داشت و اسکان موقت انجام شد که پس از آن سرما و بارندگی ها روند ساخت و ساز مناطق شهری را کند کرد.

نجار بیان داشت: با این حال در شهرها به دلیل اجرای طرح جامع و تفضیلی و تایید نظام مهندسی و صدور پروانه ساخت شهرداری باعث طولانی تر شدن کار ساخت و ساز در مناطق زلزله زده شد.

بگفته وی، در مناطق شهری از 6 هزار و 300 پروانه ساخت به 10 هزار و 400 پروانه ارتقا یافت و ساخت و ساز از 1.2 طبقه به 3.9 طبقه افزایش یافت.

نجار افزود: در سه دیدار هفته گذشته از مناطق زلزله زده کرمانشاه روند ساخت و ساز افزایش یافته و امیدواریم در سال 98 این ساخت و سازها به پایان برسد.

وی درباره سیل اخیر لردگان نیز گفت: این سیلاب خوشبختانه تلفات جانی نداشت اما خسارت مالی به همراه داشت.

نجار تاکید کرد: سیلاب به صورت کامل مسیل رودخانه را مسدود و منحرف کرده است.

بگفته وی در خط القعراین مسیل ساخت و ساز شده که به صورت اساسی باید آن را مطالعه، بررسی و برای آن چاره اندیشی کرد.

سیلاب هفته نخست آذرماه سال جاری 281 میلیارد ریال خسارت به استان چهارمحال و بختیاری وارد کرد.

منبع: ایرنا
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین