کد خبر: ۵۶۲۶۳۵
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۴ آذر ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۳
داعشی‌ها اغلب تخریب را همراه با سرقت و یا تخریب انجام داده‌اند

این مزارع صحنه‌ای از جنایت هستند| میراث کثیف داعش برای محیط زیست

براساس گزارش تازه عفو بین‌الملل داعش تمام محیط زیست مناطق روستایی اطراف سنجار که اقتصاد آن منطقه مبتنی بر کشاورزی بود را از بین برده است.
آفتاب‌‌نیوز :
سرویس بین الملل- "ریچارد پیر هاوس" مشاور ارشد بحران در امور محیط زیست عفو بین الملل در یادداشت تازه‌ای در "نیوزویک" به تاثیر این مزارع صحنه‌ای از جنایت هستند| میراث کثیف داعش برای محیط زیستمخرب داعش بر محیط زیست مناطق تحت قلمروی خود در سالیان اخیر پرداخته است. 

به گزارش آفتاب‎نیوز؛ متن این یادداشت به شرح ذیل است:

مزرعه‌ای رهاشده و زمین‌های بی‌ثمر. این وضعیتی است که در اطراف کوه‌های سنجار در شمال غربی عراق مشاهده می‌شود. مناطق این‌چنینی کم نیستند. فردی بومی درباره بازدید ما از آن منطقه کنجکاو است. او می‌گوید که سرگردان است و دیگر نمی‌تواند گندم، سبزیجات یا زیتون برداشت کند. بیش از نیمی از کشاورزان و خانواده‌های‌شان از چهار سال پیش زمانی که داعش آن منطقه را اشغال کرد، حتی پس از آزادسازی آن نواحی نیز به زادگاه‌شان بازنگشته‌اند. یک تانکر آب در آن نواحی خالی است. لوله‌های آبیاری پلاستیکی نیز شکسته‌اند. در بازرسی‌های دقیق‌تر متوجه می‌شویم که چاه آب با لکه‌های نفت آلوده شده است. این مزارع صحنه‌ای از جنایت هستند. شواهدی از جنایات جنگی و حمله سیستماتیک داعش علیه مردم محلی. 

عراق بیش از یک سال پیش پیروزی نظامی علیه داعش را اعلام کرد اما تاثیرات این درگیری هنوز هم ادامه دارد. داعشی‌ها بیش از شش هزار کودک و زن جوان را ربودند و در عراق و سوریه به بردگی کشاندند. بسیاری از مردان و پسرانی که نمی‌توانستند در کوه‌های آن منطقه مخفی شوند توسط داعشی‌ها کشته شدند. 

براساس گزارش تازه عفو بین‌الملل داعش تمام محیط زیست مناطق روستایی اطراف سنجار که اقتصاد آن منطقه مبتنی بر کشاورزی بود را از بین برده است. برخی از واضح‌ترین نمونه‌های تخریب عمدی داعش مربوط به چاه‌های آبیاری در مزارع سنجار بوده است. این چاه‌ها اغلب با سنگ اهک، نفت و یا سایر مواد تخریب شده‌اند. یکی از مهندسان آب می‌گوید مطمئن است که این اقدام عمدی بوده است و داعش برای غیرقابل استفاده و تبدیل کردن آن منطقه به زمین سوخته آن کار را انجام داده است. این مهندس می‌گوید داعشی‌ها اغلب تخریب را همراه با سرقت و یا تخریب پمپ‌ها، کابل‌های ژنراتور و ترانسفورماتورها انجام داده‌اند. به گفته مقام‌های محلی 400 چاه از 450 چاه در آن ناحیه نابود شده و بلااستفاده هستند. 

سنجار یکی از خشک‌ترین مناطق جهان است که در آنجا می‌توان فعالیت کشاورزی انجام داد. اکنون اما با نابودشدن چاه‌های آن منطقه توسط داعش علاوه بر کشاورزی، دامداری نیز نابود شده است. این دقیقا نمونه‌ای از جنایت جنگی است که سال‌های سال طول می‌کشد تا جبران شود. کشاورزان عراقی نیاز به کمک فوری دارند چه از نظر ترمیم چاه، چه بازسازی ماشین‌الات.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
میراث کثیف داعش از تفکر تکفیری و کافر پنداشتن دیگران است... وبن سلمان یک بار گفت از کلمه کافر استفاده نکنید .
و اجداد برخی عربها را راهزن خواند...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۱۶ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۴
0
0
چاپ نکردن  کامنت یک نوع گران فروشی است .

چاپ نکردن  کامنت یک نوع تضعیف رسانه  است .

چاپ نکردن  کامنت یک نوع اصراف در بیت المال  است .

چاپ نکردن  کامنت یک نوع پیشگیری از رشد افکار است .

چاپ نکردن  کامنت یک نوع مقابله با مناظره  دیدگا هها  است .

چاپ نکردن  کامنت یک نوع پیشگیری از تولید افکار عمومی تکمیلی است .

چاپ نکردن  کامنت یک نوع. صرفه جویی در پرداخت حقوق مکفی به کارشناس مدیریت  کامنت ها  است .که به برای تعالی ذهن ایرانی گران تمام می شود .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۳ - ۱۳۹۷/۰۹/۲۷
0
0
البته کشاورزان ایرانی بیشتر مستحق کمک هستند ........
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین